پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
مدير مجتمع سرب و روي انگوران گفت: بر اساس برنامه طراحي شده، در سال جاري 700 هزار تن ماده معدني از انگوران استخراج مي شود اما احتمال دارد اين رقم تا 780 هزار تن هم برسد.

شعار سال:

ابوطالب اشكوري افزود: ذخيره فعلي معدن انگوران نُه ميليون تن برآورد شده كه هفت ميليون و 300 هزار تن رو باز و يك ميليون و 700 هزار تن آن در بخش زيرزميني است.

اشكوري با بيان اينكه در صورت استخراج سالانه 700 هزار تن از معدن انگوران، كل ذخيره آن تا حدود 12 سال آينده به اتمام مي رسد افزود: در بخش ذخاير زيرزميني ، استخراج 120 هزار تن ماده معدني كه از عيار بسيار بالايي هم برخوردار است پيش بيني شده كه اميدواريم سال 94 از اين بخش هم بهره برداري شود.

وي افزود: بيش از 85 واحد سرب و روي در كشور (به طور عمده در زنجان) فعال هستند كه بر اساس سهميه بندي، ماده معدني از معادن انگوران استخراج و در اختيار آنها قرار مي گيرد.

مدير مجتمع انگوران درباره نگراني هاي ناشي از اتمام ذخاير معدني انگوران اظهار داشت: در انگوران علاوه بر استخراج ماده معدني سرب و روي، توده بزرگي از سنگ تراورتن در محدوده پروانه بهره برداري كشف شده كه احتمالا از حدود 30 ميليون تن ذخيره قابل استخراج برخوردار است. استخراج از اين معدن نيز در برنامه سال 93 قرار دارد.

اشكوري افزود: ماده معدني ديگري به نام فلورين نيز در اين منطقه شناسايي شده و اكتشاف مقدماتي و تكميلي آن در برنامه سال جاري قرار دارد.

وي ادامه داد: به موازات اين دو طرح، طرح شناسايي عناصر نادر خاكي هم در مجتمع انگوران آغاز شده و كارهاي مطالعاتي آن در دست انجام است و اكنون در مرحله نمونه برداري هستيم.

اشكوري گفت: براي شناخت بيشتر اثرات زيست محيطي معدن كاري در اين منطقه ، مطالعاتي را در حوضه آبريز معدن انگوران آغاز كرده ايم كه شامل مطالعه درباره آلودگي هاي آب، خاك، گياه و حيوانات منطقه است كه توسط دو دانشگاه معتبر كشور در دست انجام است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار ۷ خرداد ۱۳۹۳، کد مطلب:2300798 : mehrnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین