پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به اینکه در ساختار اجرایی کشور مسئول مشخصی برای موضوع اشتغال وجود ندارد، گفت: کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 به بُعد نظارتی و گزارش دادن به مجلس جهت حل مشکل رکود و بیکاری خواهد پرداخت.

شعار سال: مهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 23 آذر) و در جریان طرح درخواست تشکیل کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44، گفت: امروز ما در صحنه اقتصاد کشور با مشکلات متعددی مواجهیم که به خوبی آنها را لمس می‌کنیم.

وی با اشاره به مراجعه متعدد جوانان جویای کار به نمایندگان مجلس، اظهار داشت: در ساختار اجرایی کشور موضوع اشتغال مسئول مشخصی ندارد و از وزیر کار نیز نمی‌توانیم مطالبه اشتغال داشته باشیم چرا که وی طبق قانون حداکثر تنظیم‌کننده رابطه کارگر و کارفرماست.

مفتح از نگرانی خانواده‌ها نسبت به سرنوشت فرزندانشان به واسطه بیکاری سخن گفت، بیان داشت: موضوع اشتغال به طور کامل به هیچ وزارتخانه مشخصی مربوط نمی‌شود و باید ساختار جدیدی در این زمینه تعریف کنیم.

وی با اعلام اینکه بیش از 50 نفر از نمایندگان مجلس از کمیسیون‌ها و سلایق مختلف این درخواست را امضا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورت رأی مجلس به تشکیل کمیسیون ویژه، اعضای آن در خود صحن مجلس انتخاب می‌شوند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این کمیسیون هیچ نقطه مشترکی با کمیسیون‌های فعلی مجلس نداشته و نمی‌خواهد وظیفه‌ای از وظایف آنها را به عهده بگیرد، گفت: کمیسیون ویژه تولید ملی در اصل 44 در صورت تشکیل در کنار دیگر کمیسیون‌های دیگر فعالیت خواهد کرد، بیشتر به بُعد نظارتی پرداخته و به مجلس گزارش خواهد داد تا مشکل رکود و بیکاری در کشور حل و فصل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرچه، تاریخ 23 آذر 95، کد مطلب: 5929558: www.khabarche.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین