پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۷۳۱۶۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
کمبود عرضه کار به ندرت اتفاق می افتد و کارفرماها برای استخدام کارگران احتیاجی به رقابت با یکدیگر نخواهند داشت بلکه برعکس هنگامی که عرضه کار بیش از میزان تقاضا باشد ، بیکاری صورت مستمر پیدا می کند و این کارگران هستند که با یکدیگر رقابت کرده با مزدهای ناچیز حاضر به قبول کار خواهند شد.

شعار سال: اگر تقسیم کار متوقف شود افزایش ثروت نیز متوقف می شود و جامعه از حالت پویا به حالت سکون درمی آید. یک توقف زودگذر، زیان فراوان به بار نمی آورد اما اگر این وضع ادامه پیدا کند آنگاه تعداد کارگران شاغل برای تقاضای سال بعد کارفرمایان، کافی و حتی زیادتر از حد لازم خواهد بود.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

کمبود عرضه کار به ندرت اتفاق می افتد و کارفرماها برای استخدام کارگران احتیاجی به رقابت با یکدیگر نخواهند داشت بلکه برعکس هنگامی که عرضه کار بیش از میزان تقاضا باشد، بیکاری صورت مستمر پیدا می کند و این کارگران هستند که با یکدیگر رقابت کرده با مزدهای ناچیز حاضر به قبول کار خواهند شد. بنابراین قابل پیش بینی است که اگر سرمایه ها، هر قدر هم که فراوان باشند، برای مدتی دراز ثابت بمانند مزدها تا حداقل بقای انسان تقلیل پیدا خواهند کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار 8 مرداد 96، کدمطلب: ۵۰۷۶۱۷:www. bultannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین