پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این استان تاکید کرد: دولت باید رفع معضلات اقتصادی کرمانشاه به ویژه بیکاری را در اولویت قرار دهد و به آنها رسیدگی فوری و عملی کند.

شعار سال: آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: رویکرد دولت دوازدهم باید به سمت مستضعفان و اقشار محروم و تلاش برای حل بیکاری، بی مسکنی و مشکلات ازدواج جوانان باشد.
او از رییس جمهوری و مدیران ارشد دولت خواست برنامه های اعلام شده برای اشتغالزایی، مقابله با رکود و اقتصاد مقاومتی را در عمل و با جدیت پیگیری و اجرایی کنند.
آیت الله علما با اشاره به حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: باید به ملت ایران دست مریزاد گفت و به طور قطع این حضور باشکوه امنیت، ثروت، اعتبار و رونق در کشور را افزایش می دهد.

** آمریکا دست بردار نیست
امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به سفر اخیر رییس جمهوری آمریکا به عربستان اشاره کرد و گفت: مقامات سعودی آنقدر ذلیل هستند که آمریکایی ها با صراحت به آنها می‌گویند شما مانند گاو هستید و ما باید شما را بدوشیم.
آیت الله علما در عین حال انعقاد قراردادهای چند صد میلیارد دلاری بین ریاض و واشنگتن را موضوع چندان مهمی ندانست و تاکید کرد: تمام سرمایه و پول عربستان در آمریکاست و از اساس نبض آل‌ سعود در دست آمریکایی‌ها قرار دارد.
او به دولت‌های عرب هم توصیه کرد که از سرگذشت صدام درس بگیرند و به یاد بیاورند که آمریکا به عنوان حامی اصلی صدام چه بلایی سر او آورد.
آیت الله علما در ادامه با اشاره به اینکه خط مشی آمریکا ایجاد ناآرامی در منطقه است، افزود: در شرایطی که خاورمیانه سراسر خون و آتش است باید قدر اقتدار، امنیت و استقلال ایران را دانست.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به 14 خرداد سالروز رحلت امام راحل گفت: به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی آمریکا برای نابودی ملت ایران هر روز نقشه می‌کشد و به طور قطع برای خنثی کردن این نقشه‌ها راهی جز اتکاء به توان داخل و ایستادن روی پای خود نداریم.
او به مسئولان کشور توصیه کرد: آمریکایی‌ها به این آسانی ها دست از سر ملت ایران بر نخواهند داشت همچنان که می‌بینیم در روزهای اخیر طرح جدیدی برای تشدید تحریم‌های ضد ایرانی آماده تصویب کرده اند.

** سند 2030 نباید اجرا شود
بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه به بررسی سند 2030 اختصاص یافت.
آیت الله علما در این باره تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ یک از مسئولان مجاز به اجرای سند 2030 نیست.
به گفته او گرچه بخشی از این سند خوب و منطقی است اما نباید به بهانه اجرای بخش درست، محورهای ضد فرهنگی، ضد اخلاقی و مخالف ارزش‌ها و هویت ایرانی اسلامی این سند را هم اجرا کرد.
امام جمعه کرمانشاه سند 2030 را از مصادیق نفوذ دشمن در کشور دانست و گفت: دشمنان ملت ایران برنامه ‌ریزی بلند مدتی دارند و می‌فهمند که چه می‌کنند اما مسئولان جمهوری اسلامی و دولتمردان باید متوجه و هوشیار باشند و مانع جلوی اجرای چنین اسناد ضد ارزشی شوند.
او عنوان کرد: دشمنان ملت افغانستان در ابتدا کتاب های درسی کودکان افغانی را تغییر دادند که نمونه آن را در ایران هم دیدیم که درس شهید فهمیده را از کتاب‌های درسی حذف کردند، شهیدی که امام راحل او را رهبر خود خطاب کرده بود.
آیت الله علما اظهار کرد: اگرچه برخی از مسئولان می‌گویند اجرای این سند مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند اما بدانند که این گونه نیست و حتما مشکل‌ زا خواهد بود.
امام جمعه کرمانشاه در پایان با محکوم کردن حمله وحشیانه ماموران آل خلیفه به بیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور گفت: چرا حقوق بشر جهانی و غربی‌ها اکنون خفه شدند و هیچ واکنشی به این جنایات نشان نمی‌دهند.
آیت الله علما در پایان از همه مردم خواست که در حفظ ظواهر و رعایت اصول دینی در ماه رمضان جدی و پیگیر باشند.
همچنین عباس سروری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تشریح برنامه های ماه رمضان در مرکز استان گفت: برگزاری نماز ظهر و عصر و سخنرانی در شبستان قدیمی مسجد جامع، جز خوانی قرآن در مسجد علی بن ابی طالب فرهنگیان فاز یک از ساعت 18 هر روز پخش آن از شبکه های سراسری، مراسم سالگرد ارتحال امام راحل در مسجد جامع شهر کرمانشاه در روز 14 خرداد به همراه نماز و افطار و برگزاری مراسم 15 خرداد در مسجد النبی طاقبستان از مهمترین برنامه های این ماه است.
در نماز جمعه امروز همچنین بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محکومیت جنایات آل خلیفه علیه شیعیان این کشور قرائت شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 05خرداد 1396، کد مطلب:82545272 : www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین