پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران خطاب به وزیر صنعت گفت: درباره خروج از رکود در کشور صحبت می‌شود اما بازار عملاً شاهد خروج از رکود نیست.

شعارسال: ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست هیئت نمایندگان اظهار کرد: با وجود سابقه طولانی برنامه‌ریزی در اقتصاد ایران ارتباط و هم‌افزایی لازم میان بخش‌های مختلف اقتصادی کشور وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه "به موضوع آمایش سرزمین در کشورمان توجه مناسبی صورت نگرفته است"، گفت: ما وزیر صنعت را نماینده خود در دولت می‌دانیم و ایشان نماینده هیئت دولت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی است که نامبرده موجب نزدیکی بخش خصوصی و دولتی خواهند شد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران خطاب به وزیر صنعت گفت: درباره خروج رکود از کشورمان زیاد صحبت می‌شود اما خروج از رکود را عملاً در بازار شاهد نیستیم.

وی گفت: همان‌طور که خود شما نیز دیروز در همایش روز ملی صادرات مطرح کردید سهم صنعت از کیک منابع کشور کم شده است به‌طوری که امروز به زیر 20 درصد رسیده و تلاشی برای حفظ آن صورت نمی‌گیرد.

روغنی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز اینکه اتاق مخالف اجرای طرح انتزاع (تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی) بود، گفت: ما اعتقاد داریم که وزارت صنعت، باید با قدرتی فراوزارتخانه‌ای عمل کند که در این شرایط می‌تواند به‌درستی وظایف خود را انجام بدهد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: میان 3 ضلع مثلث تأمین اجتماعی، مالیات و بانک باعث شده که صنعت کشور وضعیت مناسبی نداشته‌اند که باید برای رفع این مشکلات اقدامی صورت گیرد.

وی گفت: ما وزارتخانه‌ای در بخش صنعت و معدن و تجارت می‌خواهیم که چابک باشد و مسئولیت‌های بزرگ را در حد امکان به بخش خصوصی واگذار کند و از سویی دیگر در اموری مانند قیمت‌گذاری دخالت نکند.

روغنی افزود: صنایع بالادستی به صنایع پایین‌دستی در کشورمان ظلم می‌کند که باید به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به اینکه منابعی که در سال گذشته برای رونق پولی در نظر گرفته شده این پول به‌درستی وارد بخش صنعت نشد و امسال نیز رقم 30هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط زمانی نمی‌توان از آن به‌درستی استفاده کرد هرچند که به بنگاههای بزرگ اقتصادی اختصاص یافته است.

وی در خطابی مجدد به وزیر صنعت گفت: مشکل انباشت کالا داریم و صنایع‌مان باید از این وضعیت خارج شود، شما بهتر از هر کس دیگر می‌دانید که چگونه باید صنایع را از رکود خارج کرد زیرا شما وزیری بازارمحور هستید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 مهر 1396، کدخبر: 1552718 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین