پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره راه و شهرسازی استان همدان از مشکل زا بودن 30 درصد از محدوده شهرستان کبودراهنگ خبرداد و گفت: برای تهیه طرح بازآفرینی شهرستان کبودراهنگ نیاز به اعتبار 60 تا 100 میلیون تومانی داریم .

شعار سال: محمدرضا قرائی امروز در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار اظهار کرد: ستاد بازآفرینی شهری پایدار در راستای ماده 16 قانون احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده در سال 93 در هیئت دولت مصوب و به همه استان‌های کشور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ستاد بازآفرینی در استان به ریاست استاندار و به دبیری مدیرکل راه و شهرسازی برگزار می‌شود افزود: برابر دستورالعمل همین مصوبه این ستاد در هر شهرستان استان نیز با ریاست فرماندار و دبیری شهردار آن منطقه برگزار می‌شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه جلسه ستاد بازآفرینی این بار در شهرستان کبودراهنگ برگزار شده است گفت: در این جلسه محدوده‌های هدف بهسازی، نوسازی و بازآفرینی این شهرستان که در ماهه گذشته با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری کبودراهنگ تهیه شده بود مشخص شد.

وی با بیان اینکه این ستاد خوشبختانه بیش از 60 میلیون تومان صرفه‌جویی را در راستای تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی به نفع دولت در شهرستان کبودراهنگ تحقق بخشیده است ادامه داد: محدوده‌های بازآفرینی کبودراهنگ شامل پنج محدوده تاریخی، نابسامان میانی، محدوده های سکونتگاه های غیر رسمی، پهنه شهری با پیشینه روستایی و محدوده کاربری ناکارآمد تقسیم می‌شود که باید مورد بازآفرینی قرار گیرد.

قرائی با بیان اینکه 30 درصد از محدوده شهرستان کبودراهنگ مشکل‌زاست خاطرنشان کرد: محدوده‌های شناسایی شده کبودراهنگ 92.39 هکتار بوده که 28.1 درصد از وسعت شهرستان را شامل می‌شود که باید حداقل 30 درصد از ظرفیت مالی بخش خصوصی برای رفع مشکل این محدوده اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم برای رفع مشکل محدوده‌های کبودراهنگ کار را سال آینده آغاز کنیم باید سالی 10 درصد از کار انجام شود تا در افق 10 ساله مشکل محدوده‌های بازآفرینی رفع شود.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره راه و شهرسازی استان همدان از مشکل‌زا بودن 30 درصد از محدوده شهرستان کبودراهنگ خبر داد و گفت: برای تهیه طرح بازآفرینی شهرستان کبودراهنگ نیاز به اعتبار 60 تا 100 میلیون تومانی داریم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کبودراهنگ هیچ گونه طرح بهسازی و نوسازی ندارد اضافه کرد: در این کمیسیون مقرر شد برای سال 96 از محل اعتبارات شورای برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات مورد نیاز به منظور تهیه یک طرح بازآفرینی برای کبودراهنگ در نظر گرفته شود.

قرائی با بیان اینکه برای تهیه طرح بازآفرینی کبودراهنگ 60 تا 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است بیان کرد: به منظور رفع مشکلات سطحی اراضی و املاک کبودراهنگ مقرر شد یک جلسه بازآفرینی با حضور معاونت قضایی اجتماعی پیشگیری از جرم دادگستری کل استان، مدیر کل ثبت اسناد، نماینده مردم کبودراهنگ و مدیر کل اوقاف استان برگزار شود.

وی در خصوص موضوع سند نداشتن خانه‌های شخصی و مسکونی در کبودراهنگ نیز گفت: این موضوع عملا مردم شهرستان را دچار مشکل نوسازی و عدم دریافت تسهیلات بافت‌های فرسوده کرده چراکه همه خانه‌های موجود در این شهرستان یا اوقافی بوده و یا وقف خاص امیرنظام است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس(استان همدان)، تاریخ 9 دی 95، کد مطلب: 13951009000382: www.hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
صد ملیون اعتبار که در میان پول های خرج شده یزی نیست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین