پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
ساکنان مسکن مهر بیرجند با گذشت هفت سال از آغاز پروژه مسکن مهر خراسان جنوبی از کمبود امکانات رفاهی گلایه‌مند هستند.

شعار سال: در دولت نهم و دهم برای خانه‌دار شدن خانواده‌های بی‌بضاعت طرحی ریخته شد که از آن به نام مسکن مهر نام برده می‌شد.

با اجرای این طرح واحدهای ساختمانی زیادی ساخته شد و این امر افت قیمت را برای واحدهای مسکونی به همراه داشت.

البته در این میان برخی از افراد سودجو با استفاده از این ساخت‌وسازها سودهای کلانی را به جیب زدند و مصالح درستی که از استقامت لازم برخوردار باشد را نیز برای ساخت این واحدها استفاده نکردند.


در پاره‌ای موارد نیز زیرسازی‌های لازم برای بنای این واحدهای مسکونی انجام نشده بود؛ بنابراین وقتی ساکنان در آن سکونت پیدا کردند متوجه شدند محیط این واحدها از امکاناتی مانند آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها، مدرسه، پارک، فضای بازی بچه‌ها و حتی مسجد بی‌بهره است که این امر اعتراض آنها را برانگیخت.

با افزایش جمعیت در این واحدها دولت بیشتر موظف به ایجاد امکانات رفاهی در این مناطق می‌شد و این امر هزینه‌های هنگفتی را بر دوش دولت قرار می‌داد.

ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی، مذهبی و فراهم کردن امکانات رفاهی بر عهده شهرداری هر شهر گذاشته شده است و باید در این زمینه به نحواحسن عمل کند.

مسکن مهر خراسان جنوبی نیز از وجود این مشکلات مبرا نیست و تاکنون مشکلات اهالی ساکن در آن مرتفع نشده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در 20 خردادماه سال جاری با اشاره به آغاز پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان از سال 88، اظهار کرد: از 28 شهر استان تعداد 25 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند که پروژه مسکن مهر این شهرها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

علی‌اصغر آسمانی مقدم، سهمیه مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر استان را 8 هزار و 417 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 7 هزار و 993 واحد عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است.


وی با بیان اینکه از این تعداد نیز تاکنون 7 هزار و 717 واحد توسط مسؤولان استانی و کشور به صورت رسمی افتتاح شده است، عنوان داشت: پیش‌بینی می‌شود واحدهای باقی مانده نیز تا هفته دولت امسال به اتمام برسند.

بر اساس این گزارش، از سال 88 تاکنون که حدود هفت سال از آغاز پروژه مسکن مهر در استان می‌گذرد هنوز عملیات اجرای آن نیز به پایان نرسیده است تا چه برسد به تامین امکانات رفاهی برای آن!

مسکن مهر بیرجند در مکان‌های متفاوتی از جمله سایت اداری، مهرشهر و سایر مناطق ساخته شده است که از نظر امکانات رفاهی در وضعیت خوبی قرار ندارد.

یکی از دلایل می تواند بی‌مهری مسؤولان دولت فعلی نیز باشد. زیرا از اساس این دولت از روز نخست فعالیت اعتقادی به مشکل مهر نداشت و حتی وزیر به صراحت آن را مزخرف خواند.

در این میان مردم نیز انتقاد جدی به عملکرد این دولت دارند.

خبرنگار ما به سراغ ساکنان مسکن مهر مهرشهر بیرجند رفته است تا دغدغه‌های آنها را به گوش مسؤولان برساند.

یکی از اهالی مهرشهر بیرجند امروز اظهار داشت: من ساکن مهرشهر خیابان شرافت 16 هستم و از مسؤولان برای کم‌کاری آنها گلایه دارم.

مسعود حاجی با بیان اینکه دو سال است، شهرداری هزینه آماده‌سازی آسفالت را از ما گرفته است، تصریح کرد: تاکنون هیچ اقدامی برای ما انجام نشده است.


وی با بیان اینکه در فصل سرما با وجود برف و باران رفت و آمد بچه‌ها در کوچه خاکی خیلی سخت است، یادآور شد: همچنین وجود سگ‌های ولگرد در چهارراه جوادیه و مهرشهر امان مردم را بریدند.

حاجی خاطرنشان کرد: از مسؤولان درخواست داریم تا نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که عامل بروز انواع بیماری‌ها هستند، فکری بکنند.

خبرنگار ما نیز پیگیری زیادی برای حل مشکل مهرنشینان داشته است که طی مکاتبه‌ای که به شماره نامه 1395-2248-217 در تاریخ 14 آذرماه سال جاری به شهرداری بیرجند ارسال شده جوابی دریافت نکرده است.

حال باید منتظر بود که شهرداری و دیگر متولیان امر برای مردم چه خواهند کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 آذر 1395، کد مطلب: 13950918000780، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین