پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی وحقوقی شورای اسلامی شهر پاکدشت گفت: با سکوت در برابر قطع درختان فریس، فرصت به کسانی خواهیم داد تا سرمایه‌های ملی را از دست مردم خارج کنند.

شعار سال: آموزشگاه فریس شهرستان پاکدشت واقع در میدان شهدای گمنام با موقعیت استثنائی و ارزشمند با فضای سبز و درختان کهن‌سال که بیش از 12000 مترمربع زمین در پاکدشت به خود اختصاص داده است این روزها حال خوشی ندارد.

این آموزشگاه سال‌های گذشته در اختیار دانشگاه شهیدبهشتی و شبکه بهداشت و درمان بود که مورد استفاده عموم قرار داشت. ولی با گذشت سال‌ها و در اختیار گرفتن این آموزشگاه توسط اداره اوقاف، متأسفانه در حال حاضر این محل فرهنگی به محل کسب وتجارت شخصی برای بعضی از افراد تبدیل شده است.

احمد غربا رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی وحقوقی شورای اسلامی شهر پاکدشت، در این باره اظهار داشت: آموزشگاه فریس روزگاری به عنوان کمک مهندس بهداشت با بیش از پنجاه سال سابقه تا سالیان نه چندان دور بعد از انقلاب نیز با فعالیت آموزشی و تربیت مهندسین بهداشت محیط که فارغ‌التحصیلان آن هم اکنون در سراسر کشور در پست‌های کلیدی بهداشتی و اساتیدی قابل به فعالیت و خدمت به هموطنان این مرز و بوم اشتغال دارند مشغول فعالیت بوده و جز افتخارات شهرستان پاکدشت به شمار می‌رفت.

وی افزود: در سال‌های گذشته فریس صرفاً به مرکز همایش‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان تبدیل شده است که سمینار و کلاس‌های آموزشی مربوطه در آن برگزار می‌شد و دیگر هیچ خبری از کاربری بهداشتی و درمانی در آن نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی وحقوقی شورای اسلامی شهر پاکدشت ادامه داد: پس از چند سال این فعالیت نیز به پایان رسید و به آموزشگاه به دانشگاه شهید بهشتی جهت الحاق به درمانگاه شهید اشرفی اصفهانی پاکدشت واگذار گردید.

غربا گفت: در زمان تصدی سرپرست شهرداری، مهندس فرزاد پازوکی طی نامه‌ای به شماره 29/22705 در تاریخ 18 آبان سال 92 به نماینده اوقاف، درخواست همکاری جهت پلاک‌کوبی و شناسنامه‌دار نمودن درختان براساس شرح وظایف مندرج در قوانین شهرداری‌ها را نمود که در تاریخ 23 بهمن ماه همان سال علی‌رغم پیگیری و مراجعات مکرر با در بسته مواجه شدیم.

وی با اشاره به کارشکنی‌های مسئولان اداره اوقاف اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های مکرر حسب درخواست اهالی محل با ارسال طومار و با وجود مصوبه شورا و جلسات متعدد این مهم تاکنون به هیچ دستاوردی نداشته است. حتی با وجود توافقات شخص شهردار پاکدشت برای استفاده بهینه از این مکان جهت ساخت اماکن عمومی و احیا و حفظ فضای سبز موجود جهت تکمیل کسری سرانه‌های عمومی برای استفاده همه شهروندان شهرستان پاکدشت با مسئولان اداره اوقاف که صورتجلسات آن نیز موجود است، ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی وحقوقی شورای اسلامی شهر پاکدشت با اظهار تأسف از خشک شدن تعداد زیادی از درختان فریس گفت: نقشه‌های هوایی از فریس نشان‌دهنده قطع درختان و بی‌توجهی وخشک شدن درختان است که این امر باعث تأسف فراوان است که با سکوت در برابر این‌گونه بی‌مهری‌ها تنها فرصت را به کسانی خواهیم داد تا سرمایه‌های ملی را این‌چنین از دست مردم خارج کنند.

غربا افزود: اگر مسئولان شهرستان پاکدشت توجه ویژه‌ای به این خواسته و دغدغه مردم داشته باشند، مطمئناً بهار عمر فریس دوباره احیا و درب آن به روی عموم باز خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 1279786: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین