پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
عوامل تشریفاتی و غیر تشریفاتی زیادی دور هم جمع شده‌اند تا اراده‌ تغییر در شهرستان شوش بی‌فایده به نظر برسد.

شعار سال: عوامل تشریفاتی زیادی دور هم جمع شده‌اند تا اراده‌ تغییر در شوش بی‌فایده به نظر برسد؛ از میراث فرهنگی گرفته تا منابع طبیعی؛ تخت قدرت بازدارنده این دستگاه‌ها کام شهروندان شوشی را تلخ کرده است.

مرغ آنها یک پا دارد؛ با وجود قوانین و مقرراتِ این دستگاه‌ها نه می‌توان پلی را احداث و یا حتی تخریب کرد؛ توسعه و احداث زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی در شوش هم روندی لاکپشتی را طی می‌کند.

از سلطه کلیشه‌ای این دستگاه‌ها که بگذریم نوبت به وضعیت برق در حال سقوط شوش می‌رسد؛ دستگاهی خدمات‌رسان که به گفته کارشناس اول توزیع برق منطقه در وضعیت شدید بحرانی به سر می‌برد؛ شرایطی که می‌توان آن را قفلی دیگر بر چرخه صنعت و اقتصاد شهرستان شوش به شمار آورد.

*آن طرف‌تر از بحران

مدیر توزیع برق شهرستان شوش عمق فاجعه را اینگونه توصیف می‌کند: من به عنوان کارشناس اول توزیع برق در منطقه اعلام می‌کنم که بحران در این شهرستان بسیار شدیدتر از آن چیزی است که می‌گوییم.

سهیل مطوریان یادآور شد: شرکت توزیع برق 34 میلیارد تومان در 103 نقطه روستایی و 300 نقطه شهری هزینه کرده است و 5 میلیارد تومان نیز هزینه‌های در حال اجرا است.

وی افزود: ایستگاه‌های موجود در سطح شهرستان تکمیل ظرفیت و یا به اصطلاحی دیگر فول‌بار شده است.

*افت ولتاژ مثل هیچ جای دیگر

این مسؤول با بیان اینکه در تابستان دچار افت ولتاژ از بالادست می‌شویم ادامه داد: هیچ جای دیگری در خوزستان مثل شوش این گونه افت ولتاژ وجود ندارد.

مطوریان بیان کرد: شوش در مقایسه با مناطق بالادست که 230کیلو ولت دریافت می‌کنند، دچار افت شدید ولتاژ است که با دریافت 207کیلو ولت در ژرف قرار دارد.

وی احداث ایستگاه و نیروگاه با پست 400 ولت در منطقه را الزامی عنوان کرد و افزود: در صورت محقق نبودن این مسئله ایجاد ایستگاه 400 ولت باید انجام شود؛ شهرستان‌های مجاور این ایسنگاه‌ها را دارند اما شوش فاقد آن است.

*چرخه صنعت قفل شده است

مدیر توزیع برق شوش به تعجیل در راه‌اندازی ایستگاه زیگورات اشاره کرد و یادآور شد: در بخش صنعتی به دلیل تکمیل ظرفیت و وضعیت فول‌بار ایستگاه‌ فوق توزیع نمی‌توان برق‌رسانی کرد؛ ما به کارگاهی که مجوز صنعت و معدن دارد هم نتوانستیم 500 کیلووات برق بدهیم.

مطوریان توضیح داد: ما همچنین هنوز نتوانسته‌ایم که به پروژه‌های تسطیح اراضی برق‌رسانی کنیم به این دلیل که ایستگاه فوق توزیع در حال حاضر فول‌بار هستند.

وی با بیان اینکه این مشکلات توسعه صنعت و کشاورزی را قفل کرده است بیان داشت: تقویت و افزایش ظرفیت شبکه فرعی عبدالخان که بازم فول بار است؛ تأمین اعتبار روشنایی روستایی و شهری؛ احداث نیروگاه در منطقه و یا افزایش ایستگاه در شهرستان شوش از جمله موارد دیگری است که نیاز به پیگیری دارند.

کارشناس اول توزیع برق شهرستان شوش در بخش دیگری از سخنان خود به پدافند غیرعامل اشاره کرد و یادآور شد: درمانگاه‌ها، بیمارستان و دیگر دستگاه‌های حساس طبق پدافند غیرعامل باید ژنراتور داشته باشند تا در قطعی ناگهانی برق بر اثر حوادث غیرمترقبه بتوان مدیریت بحران کرد.

برای به فعلیت نرسیدن ظرفیت‌های بالقوه شوش تنها می‌توان در مقابل عوامل بازدارنده مات و مبهوت ماند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کد مطلب: 13951008001058:www. . farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین