پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: والدین تربیت فرزندان را باید بر اساس شیوه‌های فرزند پرورش درست پرورش داده و لازمه این مهم آگاهی آن‌ها از مراحل رشد طبیعی بچه‌ها است.

شعار سال: «شاپور کردی» اظهار کرد: والدین باید این آگاهی را داشته باشند فرزندشان در هر سن و دوره رشد چه نیازهای دارد و متناسب با آن را برآورده کنند.

وی بابیان اینکه نیازهای هر دوره سنی متفاوت از دوره قبل است و زمانی کودک وارد مرحله بعدی رشد می‌شود باید نیازهای دوره قبل آن رفع شده باشد افزود: شکل‌گیری شخصیت کودکان در سال‌های اولیه زندگی در گروه‌های سنی مختلف متفاوت است و در سال‌های نخست زندگی عمده نیازهای کودکان عاطفی و فیزیولوژیک است بطوریکه برآورده شدن آن موجب احساس دل‌بستگی ایمن در کودک می‌شود و برعکس آن نیز رخ می‌دهد.

کردی دوره سنی یک تا سه‌سالگی را دوره استقلال‌طلبی کودکان عنوان کرد و گفت: کودک در این سن علاقه دارد تا کارهای شخصی خود را انجام داده و چنانچه والدین بیش‌ازحد در این زمینه دخالت کنند موجب شده کودکانی وابسته و با اعتمادبه‌نفس پایین داشته باشند.

این مشاور روانشناسی گفت: سه تا پنج‌سالگی سن کنجکاوی کودکان است بطوریکه در این مقطع آن‌ها دوست دارند اجسام مختلف را دست‌کاری کرده که در این دوره والدین باید شرایطی را فراهم که کودک آن را تجربه و با این کار درواقع به خلاقیت فرزندشان کمک کنند.

وی بابیان اینکه پنج‌سالگی به بعد سن اجتماعی شدن کودکان است گفت: والدین در این دوره باید به فرزندشان کمک کنند تا روابط اجتماعی خوبی با همسالان خود برقرار کرده و چنانچه این نیازها برآورده شود کودک در سایر مراحل که تحصیل او نیز آغاز می‌شود موفق شده و در نوجوانی نیز قابل‌کنترل خواهد بود.

کردی تصریح کرد: مجموعه مراحل رشد کودک زمانی به‌درستی اتفاق می‌افتد که والدین ارتباط خوب و عاطفی با فرزندشان برقرار کرده و آن‌ها را بی‌قیدوشرط بپذیرند.

وی گفت: والدین باید بامطالعه و تعامل با فرزندانشان نقاط قوت و ضعف، توانایی‌ها و ناتوانایی‌ها و ویژگی‌های مثبت و منفی آن‌ها را شناخته و روابط عاطفی عمیقی را با فرزندان برقرار کنند

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-8690-5: www.ilam.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین