پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: کمتر از 2 درصد دانش‌آموزان شپش سر گرفته‌اند که بیشتر مبتلایان دختران بوده‌اند.

شعار سال: ذبیح‌الله تاراسی با بیان اینکه مواردی از وجود شپش سر در بین دانش‌آموزان گزارش شده است، گفت: وجود شپش در مدارس ارتباطی با رفاه خانواده‌ها نداشته و در بین همه دانش‌آموزان و در همه مدارس امکان مشاهده این الودگی وجود دارد.

وی افزود: دانش‌آموزان پس از تشخیص این آلودگی به مراکز بهداشت معرفی شده و اقدامات اولیه برای درمان انجام می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اوایل مهرماه کارگاه‌هایی برای آگاه‌سازی در خصوص این آلودگی برگزار شده و بروشورهایی نیز در مدارس توزیع شده است.

وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد دانش‌آموزان توسط معلمان بهداشت تا‌کنون تحت معاینه برای تشخیص این آلودگی قرار گرفته‌اند و معاینات به صورت دوره‌ای همچنان ادامه دارد.

تاراسی تصریح کرد: معاینات در مدارسی که معلم بهداشت ندارند توسط بهورز خانه بهداشت انجام گرفته و در صورت مشاهده آلودگی شامپو و لوسیون رایگان در اختیار این دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: کمتر از 2 درصد دانش‌آموزان به شپش سر آلوده شده‌اند که بیشتر در بین دختران مشاهده شده است که دلیل آن را می‌توان وضعیت پوششی آنها دانست.

این مسئول یادآور شد: با در تماس بودن لباس دانش‌آموزان این آلودگی می‌تواند منتقل شود لذا توصیه می‌شود اولیا کاوری در اختیار فرزندان خود قرار دهند که لباس‌های خود را در آن قرار دهند و امکان سرایت آلودگی کاهش یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-10314-5: www.zanjan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین