پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
مدیر کل گمرک استان یزد با ارائه هفت پیشنهاد برای جذب سرمایه‌گذاری در استان، گفت: دستگاه‌های اجرايی باید پاسخ مناسبی به اعتماد مردم و انتظارات به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای دهند.

شعارسال : "حسن یاسری" در نشست هماهنگي مركز خدمات سرمایه‌گذاری که با حضور استاندار يزد برگزار شد، اظهار كرد: انتظارات مردم و سرمایه‌گذاران پس از توافق هسته‌ای را می‌توان براساس نظریه‌های علم اقتصاد به انتظارات تطبیقی و عقلائی تقسیم‌بندی کرد.

وی در تبیین انتظارات تطبیقی، گفت: انتظارات تطبیقی بر اساس وضع موجود و گذشته اقتصاد شكل میگیرد، مردم براساس خاطره تاریخیشان، روندهای اقتصادی آینده را پیشبینی میكنند.

وي افزود: پیشبینی مردم كاملاً متكی به سبدی از تحولات سیاسی اجتماعی و اقتصادی در گذشته بوده و مقايسه‌اي است.

مدیر کل گمرک استان در ادامه به انتظارات عقلايی سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: انتظارات عقلایی مبتنی بر پیش‌بینی آینده بوده و چنانچه مردم و سرمایه‌گذاران نسبت به آینده خوش بین باشند، این امر به افزایش سرمایه‌گذاری و تحریک تقاضا کمک و نهایتا منجر به افزایش تقاضای اقتصاد کشور خواهد شد.

این فرایند در چارچوب مدل و براساس متغیرهای اقتصادی محاسبه و قابل اثبات است، وضعیت اقتصادی در این نوع از انتظارات بر اساس نظریه‌های اقتصادی و مدل های اقتصادسنجی، پیش‌بینی و تحلیل می‌شود.

وی در همین زمینه به توافق هسته‌ای و اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در کشور به عنوان دو تحول بزرگ در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: اکنون انتظارات عموم مردم به سمت بهبود فضای کسب و کار، تجارت و سرمایه‌گذاری سوق پیدا کرده است .

مدیر کل گمرک استان افزود: اگر به انتظارات به وجود آمده در بین مردم پاسخی درخور داده نشود و از آن استفاده بهینه نشود، فرصت بزرگی از کشور گرفته می‌شود لذا عملکرد دستگاه‌های اجرايی کشور در این برهه حساس و تاریخی از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

یاسری تاکید کرد: در صورتی که دستگاه‌های اجرايی کشور برای موقعیت فعلی برنامه‌ای نداشته باشند و این فرصت تاریخی را از دست بدهند، انتظارات مثبت و سازنده مردم نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی کشور که کلید خروج از رکود و رونق تولید و صادرات است به یاس مبدل شده و اقتصاد ملی و برنامه‌های دولت با مشکل مواجه می‌شود.

وی در ادامه هفت پیشنهاد برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ارائه و خواستار گام بلند دستگاه‌های اجرائی برای تحقق این پیشنهادات شد.

مدیر کل گمرک استان یزد در پیشنهاد اول بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در استان و ارائه پروپوزال‌های پیشنهادی بر اساس نیازهای موجود به سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

ياسري اولویت‌بندی طرح‌ها با بهره‌گیری از تکنیک‌های ارزیابی طرح‌ها را به عنوان پیشنهاد دوم نام برد.

وی در پیشنهاد سوم بر لزوم محاسبه ارزش فعلی و آتی سرمایه‌گذاری(PV) ، طرح‌ها و میزان سودآوری آنها به تفکیک اولویت‌های تعیین شده(در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به ویژه خدمات فنی مهندسی) به منظور تهیه و تدوین سند فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و ارائه به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

مدیر کل گمرک استان در ادامه تبادل اسناد و موافقتنامه بین سازمان‌های ذی‌مدخل و پارتنرهای داخلی و خارجی را به عنوان پیشنهاد چهارم در جذب سرمایه گذاری خارجی نام برد.

یاسری در پیشنهاد پنجم خواستار معرفی نحوه ارائه تسهیلات، معافیت‌ها، تضامین بیمه‌ای و بانکی و سایر موضوعات مرتبط به سرمایه‌گذاران خارجی شد.

وی نشست با رایزن‌های اقتصادی و ارائه کتابچه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان یزد و در مقابل اخذ پیشنهادات و یا کتابچه شرکای بازرگانی و تجاری طرف مقابل را به عنوان پیشنهاد ششم نام برد.

مدیر کل گمرک استان در پیشنهاد هفتم و پایانی بر لزوم تدوین کتابی حاوی تجربیات موفق سرمایه‌گذاری در ایران برای ارائه به تولیدکنندگان، صادرکنندگان و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه يزد ، تاریخ انتشار شنبه 07 آذر 1394 : کد مطلب : 949-23101-5 : www.yazd.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
فقط یک مشت تئوری بود نه راهکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین