پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میزان بارش های این استان در سال زراعی (اول مهر تاکنون) به طور میانگین 45 درصد کاهش داشته است.
شعار سال: نادر پیرتاج افزود: میزان بارش های سال زراعی امسال در همدان به 73 میلی متر رسیده که نسبت به سال گذشته 35 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 30 درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشترین بارش ها در سال زراعی امسال نیز مربوط به ملایر با 131 میلی متر است که نسبت به سال گذشته 40 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 20 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: آسمان استان همدان تا 24 ساعت آینده کمی ابری، گاهی افزایش ابر، احتمال بارش پراکنده و از اواخر وقت افزایش وزش باد همراه است.

پیرتاج با بیان اینکه سرعت وزش باد در همدان در 24 ساعت گذشته به 45 کیلومتر بر ساعت رسید گفت: روز دوشنبه آسمان استان صاف تا نیمه ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

به گفته وی رزن و فامنین با صفر درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان و نهاوند با 17 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.

پیرتاج گفت: از روز دوشنبه تا اواخر هفته روند کاهشی دما بین 2 تا چهار درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کد مطلب: 82369848، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین