پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۴۵۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه صادرات راه برون‌رفت بنگاه‌های صنعتی کوچک و متوسط از رکود است، گفت:‌ در سفر هیأت‌های تجاری کشورهای مختلف توجهی به این بنگاه‌ها نمی‌شود.

شعارسال: یحیی آل‌اسحاق گفت:‌ یکی از راه‌های خروج از رکود از حاشیه به متن راندن عرضه‌کنندگان عمده کالا یعنی واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه دو شاخه عرضه و تقاضا در خروج از رکود دارای اهمیت است،‌افزود:‌ برای خروج از رکود باید مشکلات شاخه عرضه را حل کرد تا تقاضای مؤثر بالا رود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در بخش عرضه باید هزینه‌ها را کم کرد تا قیمت تمام شده کالا کاهش یابد که متأسفانه در این زمینه مشکل وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط 96 درصد واحدهای تولیدی را شکل می‌دهند، بیان داشت:‌واحدهای صنعتی که کمتر از 100 نفر شاغل دارند و واحد کوچک یا متوسط به شمار می‌روند، در حوزه‌های مختلف از جمله صادرات مشکل دارند و توان حضور و شناخت بازارهای صادراتی را ندارند.

آل‌اسحاق با تأکید بر اینکه واحدهای کوچک و متوسط صنعتی فاقد تکنولوژی و امکانات مالی کافی هستند،‌ افزود: در صادرات و تولید تنها به واحدهای بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی‌ها و خودروسازی‌ها توجه می‌شود، در حالی که بخش قابل توجهی از اشتغال وابسته به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی است.

رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکل این واحدها رونق صادرات است، تصریح کرد: در سفر هیأت‌های تجاری اصلاً به این واحدها توجه نمی‌شود و این واحدها به بازرگانان معرفی نمی‌شود.

وی گفت:‌ از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها سال گذشته تنها 8 درصد به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 17 دی 1395، کدمطلب: 13951017000093 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین