پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: تنها راه مقابله با بیکاری در کنار ایجاد خلاقیت و کارآفرینی‌ها، حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط است.
شعارسال:

محمدتقی حسینی در همایش بزرگداشت هفته تعاون که در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها اظهار داشت: تعاون در جمهوری اسلامی موضوع مهم و جدی است و با نگاهی به قانون اساسی به اهمیت آن بیشتر پی می‌بریم.

وی بابیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی به تعاونی‌ها به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور توجه شده است، تصریح کرد: تعاون برای جامعه وضعیتی ایجاد می‌کند که عدالت اجتماعی با توجه به توسعه و گسترش‌ها زیاد شود.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل افزود: تعاونی‌ها به‌صورت شبکه‌ای می‌توانند مشکلات دورترین نقاط کشور را حل کنند ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

وی بحث جدی صاحب‌نظران تعاونی‌ها را چگونه رویکردی داشتن دانست و گفت: اگر بخواهیم با مشکل بیکاری در جامعه مبارزه کنیم باید رشد اقتصادی داشته باشیم و جای سؤال است که در حال حاضر اقتصاد ایران با این شرایط چه میزان اشتغال می‌تواند ایجاد کند؟.

حسینی به ‌پیش‌بینی دولت برای رشد اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: دولت رشد 8 درصدی را پیش‌بینی کرده است که رسیدن به آن سخت به نظر می‌رسد ولی می‌توان انتظار رشد 5 درصدی اقتصادی را داشت.

وی عنوان کرد: زمانی می‌توان بر بیکاری غلبه کرد که در کنار رشد اقتصادی موارد دیگری هم در نظر گرفت که نقش تعاونی‌ها برای مقابله با بیکاری می‌توان پررنگ باشد و بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند افراد زیادی را در اختیار بگیرند و سهم خود در کارآفرینی را ادا کنند.

قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: در خاورمیانه نرخ بیکاری در برخی کشورها 29 درصد است که این نرخ در کشور ما 10 درصد وحتی کمتر از آن است که تنها راه مقابله با بیکاری در کنار ایجاد خلاقیت و کارآفرینی‌ها، حضور بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

وی یکی از راه‌های پیشرفت نقش تعاونی‌ها در کشور را بروز شدن تعاونی‌ها دانست و افزود: اگر تعاونی‌ها بخواهند با روش‌های سنتی و مرسوم کار کنند مطمئناً در آینده به مشکل بر خواهند خورد، لذا نیاز است تعاونی‌ها بازنگری و ارزیابی از خود انجام دهند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17شهریور1395، کدخبر:   1181362 : www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین