پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نگاه منفی به فعالیت مناطق آزاد تجاری صنعتی پذیرفتنی نیست زیرا توسعه این مناطق متضمن رونق اقتصاد و کاهش بیکاری در کشور است.
شعارسال: محمد حسن نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به ارس سفر کرده اند، اظهار کرد: مناطق آزاد به تازگی بالغ می شوند که باید با کمک به آن ها زمینه بلوغ کاملشان را فراهم کرد و این در حالیست که بعضا شاهد نگاه های سیاه و منفی به فعالیت و توسعه مناطق آزاد هستیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که مناطق آزاد نوپا با ضعف هایی هم مواجه باشند اما باید این ضعف ها را تحمل و با حمایت بیشتر، زمینه تحقق سیاست های کلان مربوط به پی ریزی و فعالیت این مناطق را مهیا ساخت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید فرصت لازم برای رشد مناطق آزاد داده شود، افزود: شاید روزی در بازار جلفا شاهد فروش کفش های وارداتی یک میلیون تومانی ایتالیایی بودیم اما امروز شاهد ایجاد خط تولید همان کفش های ایتالیایی در ارس هستیم.

حسن نژاد، حمایت از مناطق آزاد را متضمن توسعه این مناطق و منافع متعاقب آن یعنی رونق اقتصاد و کاهش بیکاری دانست.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: در سه سال گذشته بیش از سه هزار فرصت شغلی صنعتی در منطقه آزاد ارس ایجاد شده که رقم بسیار قابل تاملی است.

وی همچنین با اعلام خبر تصویب پیشنهاد الحاق هادیشهر و بخش هایی از مرند به منطقه آزاد ارس، خواستار حمایت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از قانونی شدن این پیشنهاد در صحن علنی مجلس شد.

گفتنی است اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به آذربایجان شرقی از چهارشنبه وارد منطقه آزاد ارس شده اند و بعد از بازدید از چند واحد سرمایه گذاری و نشست با مسولین منطقه آزاد ارس، بعدازظهر امروز جلفا را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دیارآذربایجان، تاریخ انتشار: جمعه 19 شهریور 1395، کد خبر: 27001، www.diyareazarbaijan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
پس چرا مناطق آزاد تا الان نتوانسته اند بشکل موفق عمل کنند. چرا نمونه موفقی از توسعه اقتصاد محلی مبتنی بر مناطق آزاد در کشور نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین