پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
مدیریت فردی غیر بومی و غیر ساکن در خاتم، ورزشکاران این شهرستان را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است. مشکلاتی که تبدیل به قوز بالا قوز برای مردم این منطقه محروم شده است.

شعار سال: مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان خاتم کیست؟ سوالی که ذهن بسیاری از ورزشکاران و ورزش دوستداران خاتم را به خود مشغول کرده است.

شهرستان خاتم با توجه به همه کمبودها به عنوان یکی از قطب های ورزشی استان شناخته می شود و در هر مسابقه ورزشی که در سطح استان برگزار می شود نام ورزشکاران خاتم نیز به گوش می رسد. اما متاسفانه امروزه این شهرستان با وجود جوانان و ورزشکاران بسیار،یکی ازمحروم‌ترین شهرستان ها استان به لحاظ ورزشی و تفریحی است. سخنان فعالین ورزشی در این زمینه شنیدنی است.

*طالبی اسماً رئیس اداره ورزش شهرستان است

اکبر رسولی مسئول هیئت فوتبال شهرستان خاتم در تشریح مشکلات ورزش این شهرستان گفت: یکی از مشکلات جوانان این شهرستان در امر ورزش نبود اسپانسر برای تیم های ورزشی علی الخصوص فوتبال است تا جای که بسیاری از تیم ها و ورزشکاران این شهرستان مجبور هستند به علت نداشتن هزینه شرکت در مسابقات ورزشی از حضوردر این مسابقات انصراف دهند و یا شخص و یا ارگانی به تنهایی بار مسئولیت را بر عهده گیرد که در این راه به مشکلات اساسی بر خواهد خورد. حتی عمده مشکل تیم ها جهت اعزام به مسابقات ورزشی خودرو می باشد.

اکبر رسولی در واکنش به حضور طالبی به عنوان مسئول اداره ورزش خاتم اظهار داشت: طالبی اسماً رئیس اداره ورزش شهرستان است ولی ما تا کنون حضور وی را در شهرستان درک نکردیم.

وی افزود: شهرستان خاتم از لحاظ ورزشی یکی از شهرستان های نمونه استان است و استعدادهای خوبی در این زمینه در بین جوانان وجود دارد ولی باید قبول کنیم که هیچکس غیر از فرد بومی نمیتواند به این استعدادها بال و پر بدهد و ای کاش مسئولین استانی به جای معرفی یک غیر بومی که اصلا حضورش در شهرستان حس نمی شود یک جوان مستعد و تحصیلکرده بومی معرفی میکردند که درد ورزش شهر را بداند.

*طالبی فقط برای امضای برخی سندها به شهرستان مراجعه می کند

فرهاد منگلیان مسئول هیئت ووشو شهرستان عدم حمایت مسئولین از ورزشکاران را بزرگترین مشکل ورزش شهرستان عنوان و اظهار داشت: متأسفانه ورزش شهرستان خاتم از حمایت مسئولین بی‌بهره‌ است و بسیاری از استعدادهای این شهرستان کشف نمی‌شود.

منگلیان از نبود امکانات تخصصی ورزشی همچون سالن ویژه ورزش های رزمی در شهرستان گلایه کرد وافزود: با توجه به استعدادهای بالقوه ورزشی در زمینه ورزش های رزمی ضرورت دارد حداقل یک سالن مجهز در شهرستان ساخته شود.

وی گفت: طالبی فقط برای امضای برخی سندها به شهرستان مراجعه می کند ولی حضور همیشگی و مستمر ندارد.

منگلیان اظهار داشت: شاید یکی از علل عدم حضور طالبی در شهرستان مشکلات خانوادگی باشد و این معظلی است که بسیاری از مدیران غیر بومی با آن روز به رو هستند.

مسئول هیئت ووشو شهرستان خاطر نشان کرد: برای اداره ای مثل اداره ورزش کسی غیر از یک نیروی بومی نمیتواند مفید ومثمر ثمر باشد و کاش مدیران ارشد استان نیز به نظر ورزشکاران درباره انتصاب مدیر بومی اهمیت میدادند.

*قرار نیست کسی برای ورزش این خطه کاری انجام دهد

در ادامه به سراغ یکی از ورزشکاران بخش مروست رفتیم. غلامی یکی از فوتبالیست های مروستی با انتقاد از مدیران فعلی اداره ورزش شهرستان اظهار داشت: ورزش مروست با تمام بی مهری ها از طرف مسئولین ورزش شهرستان مواجه است.

وی گفت: مروست با داشتن استعدادهای ناب در ورزش هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را در استان و کشور به دست بیاورد.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس اداره ورزش شهرستان خاتم کیست؟ گفت: فقط میدانم شخصی به اسم طالبی است ولی هنوز حضور وی را در عرصه ورزش شهرستان درک نکردیم.

غلامی خاطر نشان کرد: حضور هر شخصی عنوان رئیس اداره، برای ما ورزشکاران مروستی فرقی نمیکند زیرا قرار نیست برای ورزش این خطه کار انجام دهد.

وی افزود: محمودی در این دو سال نیم به عنوان رئیس اداره فقط یک دیدار با ورزشکاران مروستی داشته است و به طور یقین می گویم تا کنون قدمی برای ارتقای ورزش این دیار بر نداشته است.

*اگر طالبی رئیس است چرا در اداره حضور ندارد؟

اکبر دهقان دبیر هیئت کشتی شهرستان خاتم اظهار داشت: اکنون مشکل اساسی که با آن روبرو هستم کمبود اسپانسر داخل شهرستان است و اداره ورزش و جوانان تا آنجا که توانسته به ورزشکاران کمک کرده اما نیاز است که مسئولان توجه جدی به ورزشکاران شهرستان داشته باشند.

دهقان گفت: در زمان زاده رحمانی فرماندار اسبق قول ساخت خانه کشتی به ورزشکاران داده شد ولی اکنون با رفتن وی نمیدانیم بحث خانه کشتی به کجا خواهد رسید.

وی افزود: قرار بود زمین خانه کشتی توسط هیئت کشتی شهرستان خریداری و خیر آن را بسازد ولی اکنون با تهیه زمین خبری از خیر محترم نیست.

دبیر هیئت کشتی شهرستان خاتم می گوید: نمیدانیم برای پیگیری این پروژه به چه کسی مراجعه کنیم؟

دهقان گفت: کشتی با وجود قهرمانی جوانان در مسابقات استانی و کشوری اکنون یکی از ورزش های پر طرفدار شهرستان است ولی به دلیل عدم حمایت ها و مشکلات مالی استقبال از این ورزش کاسته شده است و مسئولین باید برای جذب دوباره جوانان به این ورزش چاره ای بیندیشند.

مدیرهیئت کشتی شهرستان خاطر نشان کرد: مسابقات کشوری که قرار بود به میزبانی شهرستان خاتم دربهمن ماه در خاتم برگزار شود به دلیل ناهماهنگی ها در هاله از ابهام قرار دارد و ما نمیدانیم برای هماهنگی به چه کسی مراجعه کنیم.

اکبر دهقان درباره انتصاب طالبی به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان خاتم گفت: واقعا ما ورزشکاران نمیدانیم رئیس کیست؟ اگر طالبی است چرا در اداره حضور ندارد و اگر شخص دیگری است زودتر معرفی کنند تا ما نیز از سردرگمی بیرون بیاییم.

گفتنی است، طالبی معاون اداره ورزش و جوانان مهریز، بیش از شش ماه است که به عنوان سرپرست اداره ورزش شهرستان معرفی شده است و اکنون اداره ورزش شهرستان توسط قاسم محمودی سرپرست سابق هدایت می شود. این در صورتی است که وی غیر از سرپرستی این اداره، مدیر مدرسه طالقانی هرات و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر هرات است.به همین دلیل احتمال می رود محمودی به دلیل مشغله کاری نتواند حضور مستمر در اداره داشته باشد و آنچنان که باید با مشکلات پیش روی ورزشکاران دست و پنجه نرم کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی سرو ابرکوه، تاریخ انتشار 23 آذر 1395، کد مطلب:- : www.sarveabarkouh.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین