پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد اولین پایگاه امداد هوایی استان یزد همزمان با سالروز زلزله بم بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح و از روز شنبه مورخ 11 دی ماه سالجاری مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت .
شعارسال: دکتر سعیدرضا پهلوانپور معاون فنی این مرکز با اعلام این خبر و اشاره به اهمیت وجود پایگاه امداد هوایی در کاهش میزان مرگ و میر مصدومین و بیماران پرخطر بیان داشت: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور بعد از اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت، راه اندازی امداد هوایی استان را به چشم ضرورت نگاه می کرد و خوشبختانه استان یزد با توجه به داشتن شرایط هموار از نظر جغرافیایی جزو استان هایی بود که اندیکاسیون این مهم را داشت.

وی با اشاره به پیگیری های مداوم مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سال جاری و رد هرگونه مشکل در این زمینه اظهار کرد: آمادگی جهت شروع این طرح با برگزاری کلاس های توجیهی شامل آموزش های اصول اولیه امداد هوایی و زیر ساخت های لازم برای پرسنل امداد هوایی اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان های مرجع بود.

معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی یزد در ادامه بیان داشت : با نظارت وزارت بهداشت طی تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی و وزارت دفاع مقرر شد پایگاه امداد هوایی در استان یزد با استقرار یک فروند هلی کوپتر در راستای ارائه خدمات استاندارد و مطلوب، مجهز به یک فروند بالگرد گردد. و در روز شنبه مورخ 11 دی ماه سال جاری رسما و به صورت عملیاتی فعال گردد.

این مقام مسئول با اشاره به گستره ی جغرافیایی و آمار بالای تلفات جاده ای استان افزود: با توجه به اینکه پایگاه امداد هوایی نقش بسزایی در امر انتقال مصدومان و بیماران دارد امیدواریم با راه اندازی این پایگاه شاهد کاهش چشمگیر تلفات جاده ای باشیم و بتوانیم ارائه دهنده ی خدمات بهینه در امر درمان و انتقال مصدومان بدحال و بیماران نیازمند در اقسا نقاط استان خود باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری یزد فردا، تاریخ انتشار: 12 دی 1395، کدخبر: 133106، www.yazdfarda.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین