پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به لایحه بودجه سال 96، رتبه استان یزد در زمینه درآمدهای استانی را چهاردهم اعلام کرد.

شعار سال: محمدرضا نبی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به جایگاه استان یزد در بودجه 96 اظهار داشت: کل بودجه کشور رشد 11 درصدی داشت و استان یزد نیز در زمینه درآمد، اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی با رشد مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد در بودجه 96 در زمینه درآمدهای استانی رتبه چهاردهم را داراست، عنوان کرد: میزان درآمدهای استان یزد امسال هزار و 475 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نبی ادامه داد: این اعتبار 16.3 درصد رشد داشته و بیشترین رشد مربوط به استان کرمان و کمترین آن مربوط به خراسان شمالی است و یزد تقریبا در میانه‌های جدول قرار دارد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، میانگین رشد کشور در زمینه درآمدها را 9.4 درصد اعلام کرد.

وی در مورد اعتبارات هزینه‌ای نیز اظهار داشت: سهم استان یزد از اعتبارات هزینه‌ای کل کشور 2.2 درصد است و امسال با افزایش 18.6 درصدی به 190 میلیارد تومان رسیده است.

نبی در مورد بودجه‌های تملک دارایی استان یزد نیز با اشاره به سهم 1.8 درصدی استان یزد از کل اعتبارات تملک دارایی کشور افزود: اعتبار این بخش در بودجه 96 با رشد 14.7 درصدی به 140 میلیارد تومان رسیده و رتبه 26 را در بین استان‌ها داریم.

وی در مورد ماده 180 یا قانون استفاده متوازن نیز بیان کرد: استان یزد جایگاه بیست و ششم را در این زمینه در بین استان‌های کشور دارد اما تخصیص این بودجه در عمل صفر است.

نبی در مورد اعتبارات ویژه استانی نیز خاطرنشان کرد: استان یزد در بودجه 96 حدود 90 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای طرح‌هایی نظیر بافت تاریخی یزد، طرح‌های آب منطقه‌ای و چند طرح مرتبط با حوزه برق دارد.

وی یادآور شد: اعتبارات دانشگاه یزد، پارک علم و فناوری و در مجموع پنج دستگاه نیز در بودجه 96 به شکل مشخص تعیین شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس (استان یزد)، تاریخ 25 دی 95، کد مطلب: 13951025001148: www.yazd.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین