پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اشاره به ابلاغ بسته اشتغال فراگیر گفت: سهم اعتبارات اشتغال فراگیر به بانک ها ابلاغ نشده است.

شعار سال: حمیدرضا نصیری زاده در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: استان یزد از سیستم بانکی در حوزه تولید انتظاراتی دارد که باید برآورده شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مهمترین اولویت های دولت در سال جاری را رفع معضل بیکاری دانست و افزود: در اشتغال پایدار حدود ۱.۵ میلیارد دلار از سوی صندوق توسعه ملی تعهد شده و همین میزان هم بانکها باید تامین کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با بیان اینکه سهمیه بانکها هنوز برای استان ابلاغ نشده است، ادامه داد: هنوز دستورالعمل اجرای آن نیز برای استان ابلاغ نشده و این مورد برای دولت زیبنده نیست.

وی اضافه کرد: همچنین از سهم ۱.۵ میلیارد دلار صندوق توسعه ملی باید قرضالحسنه باشد و آورده بانکها با سود ۹ درصد محاسبه شود که در قانون نیز شش درصد دیده شده و باید منابع پرداخت مابهالتفاوت آن نیز روشن باشد.

نصیری زاده در خصوص سهم اعتبارات اشتغال فراگیر نیز گفت: سهم اعتبارات در این زمینه نیز تاکنون برای بانکهای استان ابلاغ نشده و برای برخی بانکها که ابلاغ شده است رویه متفاوتی اعلام شده که در این زمینه نیز به وحدت رویه نیاز است.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استان از بانکهایی که در حوزه صنعت و معدن تاسیس شده اند انتظارات بیشتری دارد عنوان کرد:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد هم در این نشست با اشاره به همراهی بانکها در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید اظهار داشت: طی دو ماه گذشته رشد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید ۱۲۵ درصد بوده است.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه برخی بانکها در پرداخت تسهیلات رتبه نخست را دارند ادامه داد: لازم است تا سایر بانکها نیز تعامل و همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند و نگاه خود را در حمایت از تولید تغییر دهند.

وی اضافه کرد: برای تکمیل پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به اندکی منابع نیاز داریم و لازم است تا مسئولان وزارتی در این زمینه نظر مساعدی داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه تعدادی از واحدهای صنعتی برای طرح توسعه و تکمیل تولید خود به منابع نیاز دارند افزود: استان در این زمینه بیش از ۳۲۱ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که اگر تزریق شود و واحدهای تولید دریافت کنند بیش از دو هزار شغل در استان یزد ایجاد خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 7دی 96، کدمطلب:4185205، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین