پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
استاندار یزد با اشاره به مشکلات مالی شرکت‌های دانش‌بنیان یزد بر لزوم توجه جدی به کسب‌وکار دانش‌بنیان برای حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان استان یزد تأکید کرد.

شعارسال: هفدهمین جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان عصر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولین و فعالین اقتصادی در محل استانداری یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه با اشاره به استعدادها و مزیت‌ها استان یزد در حوزه فناوری و کسب‌وکار دانش‌بنیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از بیکاران استان یزد را افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی تشکیل می‌دهند، تقویت و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و رشد آن‌ها باید بیش از گذشته موردتوجه قرار بگیرد.

محمود زمانی قمی با اشاره به اینکه 81 شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند و استان یزد ازنظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه هفتم کشور را دارا است، اظهار داشت: اصلی‌ترین چالش این شرکت‌ها ضعیف بودن بنیه مالی آن‌ها است.

این مقام مسئول فقدان نهادهای سرمایه‌گذار خطرپذیر و عدم نزدیک و تعامل صاحبان سرمایه و صاحبان ایده را از دیگر معضلات این عرصه عنوان کرد و ادامه داد: حفظ نیروی انسانی ماهر در استان و تسهیل شیوه‌ها و روند پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها نیز باید به‌طور ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

زمانی قمی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات و محصولات شرکت‌ها دانش‌بنیان در بازار داخلی باید افزایش یابد، افزود: واردات کالاهای مشابه در این حوزه باعث شده تا بازار محصولات این شرکت‌ها با مشکل روبرو شود.

لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و توجه به طرح سربازفناور از دیگر مطالب بیان‌شده توسط استاندار یزد در این جلسه بود.

استاندار یزد در پایان با اشاره به اینکه عمده درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان استان، درخواست تسهیلات بوده، خاطرنشان کرد: این درخواست‌ها برای تأمین حداقل نیازها و امکانات بوده و در این راستا نامه‌ای به معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور تحویل داده‌شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 10 دی 96، کد خبر:13961009001826 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین