پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
رهبر انقلاب دوشنبه نهم بهمن از نمایشگاه توانمندی‌های تولید ایرانی که در حسینیه امام خمینی(ره) برپا شده است، بازدید کردند.در این نمایشگاه، تولیدات داخلی با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره‌ تامین تولید در ۴۰ غرفه ارائه شده است.توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت تجهیزات صنایع حفاری چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه برق و نیروگاه، صنایع فولاد و مس از بخش‌های جالب توجه این نمایشگاه بود. طی بازدید رهبر معظم انقلاب، علاوه بر معرفی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ صنعتی هم توضیحاتی ارائه شد.

شعارسال: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل که در محل حسینیه امام خمینی (ره) برپا شده بود، بازدید کردند.

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید ایرانی+فیلم

مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه امسال، تولید داخل با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان و زنجیره تامین تولید بود.

تعداد بازدید : 6


در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های «انرژی»، «صنعت نفت و پتروشیمی»، «صنایع خودروسازی»، «معدن و صنایع معدنی و فلزی»، «ارتباطات و فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره»، «صنایع غذایی و کشاورزی»، «تجهیزات پزشکی»، «صنایع دستی»، «حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی»، «صنایع نساجی» و «مسکن و لوازم خانگی» آخرین دستاورد‌ها و تولیدات خود را به نمایش گذاشته بودند.

توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت تجهیزات صنایع حفاری چاه‌های نفت و صنعت پتروشیمی و کاتالیست‌ها یکی از بخش‌های این نمایشگاه بود.

شرکت‌های دانش‌بنیانِ فعال در حوزه برق و نیروگاه نیز دستاورد‌ها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه کرده بودند.

در این نمایشگاه هم‌چنین خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی وشارژر‌های آن‌ها و موتور‌های بهینه‌سازی شده خودرو با مصرف پایین ارائه شده بود.

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید ایرانی+فیلم

برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ صنعتی و هم‌چنین فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در بخش‌های مختلف در این نمایشگاه توضیح داده شد.

صنعت فولاد و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش و هم‌چنین در بخش صنایع معدنی هم‌چون مس بخش دیگری از این نمایشگاه بود.

بخش معدن، صنایع معدنی و فلزی و ماشینآلات سنگین از جمله بخش‌های این نمایشگاه بود که شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدات خود را عرضه کرده بودند.

بخش زنجیره تولید خودرو از دیگر بخش‌های مربوط به صنعت خودروسازی بود.

یکی از بخش‌های قابل توجه این نمایشگاه، اتاق عمل کاملاً ایرانی بود که تمام تجهیزات آن در داخل تولید شده بود.

بخش صنایع بسته‌بندی، تولید خوراک آبزیان، مدیریت آبیاری و آبیاری هوشمند، تولید نهال و دانه‌های زراعی، آبخیزداری، محصولات باغی، گیاهان دارویی، پرورش ماهی و زنجیره تولید مرغ و گوشت از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بودند.

تولیدات صنایع دستی و ظرفیت‌های متنوع کشور در این زمینه نیز در نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل عرضه شده بود.

شبکه ملی اطلاعات و تجهیزات مربوط به زیرساخت آن و هم‌چنین شرکت‌های مرتبط با ساخت ماهواره از جمله بخش‌های نمایشگاه بودند.

خانه تمام ایرانی با محصولاتی کاملاً ایرانی از بخش‌های قابل توجه در نمایشگاه بود.

فعالیت‌های صنعت هواپیمایی و بخش مسکن و حمل و نقل نیز در نمایشگاه ارائه شده بود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 9بهمن1402، کدخبر: 14021109000279، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین