پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: اقتصاد دیجیتال در سایر کشورها ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است اما در ایران این عدد ۶ درصد است.

شعارسال: روح الله دهقانی فیروز آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام اظهار کرد: به لطف موج جوانی، توسعه فناوری‌های ارتباطی اقتصاد دیجیتال در کشور مورد توجه قرار گرفته است. در دو دهه گذشته جریان مهمی ایجاد و عامل توسعه و ایجاد اقتصاد شد.

سهم اقتصاد دیجیتال ایران ۶ درصد تولید ناخالص ملی است

وی افزود: اقتصاد دیجیتال در سایر کشور‌ها ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که در واقع این عدد یک هفتم در جهان است، اما در ایران این عدد ۶ درصد است، بنابراین با بررسی فرصت اندازه گیری می‌توان دریافت که نسبت به اندازه گیری جهانی دو برابر فرصت وجود دارد.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام) از روز شنبه ۲ لغایت ۵ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در کشور اقتصاد‌های سنتی بسیاری وجود دارد، اما خوشبختانه اقتصاد دیجیتال از ابتدا بر پایه فناوری شکل گرفت و دانش‌بنیان‌ترین اقتصادی که در کشور داریم، اقتصاد دیجیتال است. همچنین خوشبختانه این اقتصاد نیاز به نیروی انسانی دارد که در کشور نیرو انسانی جوان با هوش و نسبت به دنیا ارزان قیمت را داریم که می‌توانند تاثیر شگرفی بر رشد اقتصاد کشور داشته باشند.

وی تصریح کرد: بُعد دیگری از این بخش مردمی بودن اقتصاد دیجیتال است؛ اگر بگویند یک تجربه موفق اقتصادی- فناوری در کشور اسم ببرید، قطعاً اقتصاد دیجیتال در راس قرار دارد، چون دولت و حاکمیت به جای تصدی‌گری یک روش درست را انتخاب کرد که آن توسعه زیرساخت‌ها است.

او در ادامه صحبت‌هایش تأکید کرد: سهم بزرگی از اقتصاد دیجیتال را مردم و شرکت‌های خصوصی و بخش‌های عمومی توسعه داده‌اند و ما در معاونت علمی و فناوری نیز به این معتقدیم که به جای تمرکز بر مواردی که موردعلاقه همه است، به بخش‌های اقتصادی سر بزنیم که با نفوذ فناوری می‌توان در آن بخش ارزش افزوده ویژه‌ای ایجاد کرد.

فیروزآبادی گفت: همچنین باید به این نکته توجه کرد که فناوری به همان اندازه که فرصت دارد، تهدید هم دارد؛ علاقه‌مندی شرکت‌های همسایه به جذب نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری این خطر را گوشزد می‌کند که اگر برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه اپراتور‌ها و اصلاح تعرفه‌ها نداشته باشیم، از این جریان عقب می‌مانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت علمی، ستاد توسعه فناوری‌های ارتباطات و اتصال‌پذیری و ستاد اقتصاد دیجیتال را تاسیس کرده است. در کنار آن فعالیت ستاد توسعه هوش مصنوعی هم از مدتی قبل آغاز شد و درنهایت با کمک تمامی این مسائل می‌توان از فرصت‌های این بخش استفاده کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2دی1402، کدخبر: 1402100200644، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین