پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
استاندار یزد در اولین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جدید تأکید کرد: با جدیت تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را در استان دنبال می‌کنیم و در این راستا ضروری است با محوریت بخش خصوصی بسترهای لازم برای رونق تولید در استان فراهم شود.

شعارسال: استاندار یزد در اولین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جدید تأکید کرد: با جدیت تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری را در استان دنبال می‌کنیم و در این راستا ضروری است با محوریت بخش خصوصی بسترهای لازم برای رونق تولید در استان فراهم شود.

 "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در اولین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جدید که با حضور اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ‌نوروز و تشکر از همه دستگاه‌هایی که در شروع امسال در جهت خدمت رسانی به مردم اقدامات ارزنده ای را انجام داده‌اند گفت: ورود مسافر به استان یزد فراتر از حد انتظار بود ولی با همکاری دستگاه‌های مسئول توانستیم شرایط را برای اسکان مسافران نوروزی به حد مطلوب برسانیم.

استاندار یزد سپس با اشاره به شعار سال ٩٨، ‌ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال "رونق تولید" نام گرفته که ضرورت دارد از همین ابتدای سال با جدیت به این حوزه ورود پیدا کنیم.

"‌محمدعلی طالبی" ‌مهمترین ویژگی شعار امسال را قابلیت ارزیابی آن دانست و افزود: در هر مقطع زمانی می‌توانیم توجه دستگاه‌ها به این شعار را با عدد و رقم اندازه گیری و چشم اندازی را برای شعار سال تعریف کنیم و بر همین اساس گزارش‌ها را از دستگاه‌های مذکور دریافت و بررسی کنیم که در طول سال به چه اندازه نسبت به این مسئله اهتمام داشته اند.

وی با تاکید براینکه باید سازوکارهای لازم برای اجرایی شدن شعار سال در استان یزد فراهم شود، تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در قالب سرمایه انسانی به عنوان یزدی های مقیم در تهران وجود دارد که از مسئولان فعلی و گذشته کشور و استان هستند و اعلام کرده اند می‌توانند نگاه فعال‌تری برای توسعه و پشتیبانی از استان داشته باشند و باید از این ظرفیتها استفاده شود.

عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه تکیه اصلی و اساسی ما برای رونق تولید بر بخش خصوصی است، ‌گفت: محدودیتی برای واگذاری یکسری مباحث به بخش خصوصی نداریم ولی این کار نیازمند تشکیل کمیته دائمی مشورتی در این راستاست.

طالبی ادامه داد: بسیاری از پیشنهادات از سوی بخش خصوصی در جلسات مطرح و سپس فراموش می‌شود ولی اگر مکتوب باشد، الزامی برای سیستم دولتی ایجاد می‌کند تا روی آن پیشنهاد کار کند و با یک جمع بندی به نتیجه درست برسد.

استاندار یزد افزود: تغییر سیستم و اصلاح مدیریتی در برخی مناطق سبب ایجاد شرایط اید‌ه آل و بهتر شده است، این تغییر سیستم نیازمند صرف هزینه‌های زیاد نیست و اگر به خوبی در اطراف خود بنگریم، گاه می‌توانیم با کوچکترین تغییر، یک حرکت بزرگ و اثرگذار را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از پیشنهادات نیازمند یک طرح روشن و شفاف است، ‌خاطرنشان کرد: ما باید برای پیشنهادات خود یک طرح روشن و با برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در جهت آن حرکت و به سمت پیشرفت و توسعه استان گام برداریم.‌

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: انتظار دارم تشکل‌های بخش خصوصی در کنار ارائه ‌نظرات و پیشنهادات خود به ما، اعلام کنند که چه انتظار و تعریفی از دستگاه‌های دولتی دارند و آن را به صورت شفاف و روشن بیان نمایند ‌و در این رابطه از معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار می خواهم شبکه ای را برای استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایجاد کند.

طالبی ادامه داد: فرمانداران نیز وظایف سنگینی در رابطه با رونق تولید برعهده دارند و لازم است با همکاری دستگاه‌های مسئول، مشخصات کاملی را از تعداد واحدهای فعال، نیمه فعال و راکد صنعتی و تولیدی شهرستان تحت مسئولیت خود داشته باشند.‌

استاندار یزد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: استان یزد باید در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان حرف اول را در کشور بزند و با همت جمعی و اراده جدی‌ و روحیه تعامل و همکاری که در سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی استان موجود است، می توانیم یزد را به جایگاهی برای فرهیختگان و نخبگان تبدیل کنیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست سرفصلهای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی مرور گردید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:7 فروردین 1398 ، کدخبر:827815 ،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین