پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کازرون تفاهم‌نامه‌ای برای سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از پروژه بیمارستان امام علی (ع) کازرون امضا کردند.

شعار سال: با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سعید خاتم‌ساز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون تفاهم‌نامه‌ تکمیل و تجهیز پروژه بیمارستان امام علی (ع) کازرون به امضا رسید و طرفین قول همکاری دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر گفت: براساس این تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تکمیل پروژه ساخت این بیمارستان یکصد تخت خوابه به نام امام علی(ع)، در آینده نزدیک قول همکاری داده و وزارت بهداشت هم نسبت به تامین نیروی انسانی و تجهیزات بیمارستان متعهد شده است.

ایمانیه نسبت به بهره‌برداری از این بیمارستان در هفته دولت امسال به عنوان خدمتی به مردم کازرون ابراز امیدواری کرد و افزود: بیمارستان امام علی (ع) به مدت 15 سال با هدف خدمت‌رسانی، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

وی راه‌اندازی این بیمارستان را اقدامی بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: بیمارستان امام علی (ع) به عنوان خدمتی با ارزش 500 تا 600 میلیارد ریال وارد چرخه خدمت‌رسانی به بیماران می‌شود.

این تفاهم‌نامه، با پیگیری رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت به امضا رسیده است.

بیمارستان نمازی شیراز به شبکه بین‌المللی بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت پیوست

رضا جویبار، رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی نمازی، با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت تغییر نگرش سیاست‌گزاران عرصه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر کشور از نگرش درمان‌محور به سوی نگرش سلامت‌محور بیمارستان نمازی به عنوان نخستین بیمارستان آموزشی عمومی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از سوی دبیرخانه بین‌المللی بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت به عضویت شبکه بین‌المللی بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت پذیرفته شد.

وی افزود: بیمارستان نمازی به عنوان یک قطب درمانی در منطقه جنوب کشور با تلاش بی‌وقفه سه ساله و برنامه‌ریزی در چهار حوزه استاندارد در زمینه‌های سیاست مدیریت، ارزیابی بیمار، اطلاع‌رسانی و مداخلات بیمار، ایجاد محیط کاری سالم و با حمایت و همکاری تمامی کارکنان و مسئولان به این موفقیت دست یافت.

مهرداد عسگریان، رئیس بخش پزشکی اجتماعی بیمارستان نمازی، گفت: از آنجا که مراقبت‌های بهداشتی ابتدایی بدون حمایت بیمارستان‌ها ناموفق است، امروزه این گرایش وجود دارد که نقش بیمارستان به عنوان موسسه‌ای اجتماعی بهداشتی بازتعریف شود.

عسکریان افزود: در این راستا سازمان جهانی بهداشت، شبکه بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت را به عنوان یک پروژه آزمایشی، با هدف حمایت از بیمارستان‌ها برای نشان دادن تاکید بیشتر بر ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری و نه تنها تشخیص و خدمات درمانی اجرا کرد.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد شبکه بین‌المللی بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت در سال 2008 میلادی، به عنوان یک سازمان غیردولتی در سوئیس مطرح شد، بیان کرد: این روند به گسترش دامنه خدمات این شبکه از خدمات تشخیصی درمانی به خدمات پیشگیری و سایر خد بیمارستان مات سلامت، منجر شد.

عسکریان هدف از عضویت در شبکه بین‌المللی بیمارستان‌های ارتقادهنده سلامت را رسیدن به ارتقای سلامت در بیمارستان‌ها با بهبود کیفیت مراقبت‌های بهداشتی، ارتباط بین بیمارستان با خدمات بهداشتی در جامعه و حفظ محیط زیست سالم عنوان و خاطرنشان کرد: از طرفی در این مسیر شرایط برای رضایت بیماران، خانواده آنها و کارکنان فراهم می‌شود.

این حکم سیزدهم اسفند 94 برابر با سوم مارس 2016 از سوی دبیرخانه بین‌المللی بیمارستان‌های ارتقا دهنده سلامت، به بیمارستان نمازی شیراز اعطا شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 فروردین 95، کد مطلب: 1046936: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین