پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۷۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
استاد حقوق دانشگاه تهران و رئیس موسسه مطالعات حقوق عمومی این دانشگاه درباره معضل سرقت علمی در ایران گفت:
شعارسال: وجود مشکلات، توجیهی برای کم‌کاری ما و احیانا بی‌دقتی در نظارت بر کارهای پژوهشی دانشجویان نیست . همت بلند می‌طلبد تا معلم، معلم باشد و دانشجو، دانشجو.

«اخیرا در برخی جرائد داخلی و بین‌المللی گزارشی از روند پایان نامه فروشی در کشور منتشر شد که بسیار تاسف بار بود. مسئولیت ما به عنوان اعضای هیات‌های علمی حیاتی و مهم است و باید تا با دقت افزون تر، از بیراهه رفتن جوانان این مرز و بوم جلوگیری کنیم. وجود مشکلات، توجیهی نخواهد بود برای کم کاری ما و احیانا بی دقتی در نظارت بر کارهای پژوهشی دانشجویان. همت بلند می‌طلبد تا معلم، معلم باشد و دانشجو، دانشجو. امید آنکه راهنمایی صائب باشیم برای جویندگان علم و دانش و پژوهش».

اوایل آبان ماه امسال، مجله نیچر از حذف ۵۸ مقاله محققان ایرانی از هفت نشریه علمی چاپ شده توسط دو ناشر علمی خبر داد که ادعا شده این مقالات که فهرست آنها نیز منتشر شده حاوی نشانه هایی از سرقت علمی یا دستکاری در روند داوری یا نام نویسندگان بوده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بتانیوز، تاریخ انتشار: 28 دی 1395، کدخبر: 481646، www.betanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین