پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
سیاست‌های ترافیکی جدید که از منظر بسیاری از مردم نادرست بوده، سبب ایجاد مشکلات زیادی در بومهن شده است

شعار سال: متأسفانه بیش از یک‌ ماه است که شاهد بستن میدان ابتدای شهر بومهن با نیوجرسی بودیم و همچنین لاین ورودی خیابان بخشداری که پردیس را به بومهن متصل می‌کند، مسدود شد و رانندگان باید بیش از یک کیلومتر رانندگی اضافه کنند تا به مسیر جنوبی برسند.

این اقدام برای کم کردن بار ترافیکی صورت گرفته، اما ترافیکی که قبل از مسدود کردن دوربرگردان مسجد اهل‌بیت (ع) در ابتدای بومهن و میدان ورودی شهر وجود نداشت.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس در این خصوص گفت: میدان اصلی شهر استاندارد نیست و به همین دلیل بسته شده و این اقدام برای کم شدن ترافیک در ورودی شهر صورت گرفته است.

روح‌الله روزبه افزود: یک لاین میدان ورودی شهر چهار جهت دارد که به ورودی فاز 4 پردیس، ورودی آزادراه تهران- پردیس، ورودی جاده قدیم و همچنین ورودی گردشی از سوی بومهن ختم می‌شود و این خود باعث تصادفات مکرر می‌شد.

روزبه ادامه داد: هیچ میدانی در کشور این‌گونه نیست و ساخت این میدان کاملاً غیراستاندارد، باعث مشکلات عدیده‌ای شده بود؛ رانندگان از این پس می‌توانند برای تردد و بازگشت از مسیر ایمن و استاندارد پل شهدای بومهن که بعد از این میدان است، استفاده کنند.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس افزود: تصور مردم اشتباه بوده که این اقدامات دست راهنمایی و رانندگی است؛ این تصمیمات توسط شورای ترافیک شهرستان پردیس گرفته می‌شود که با پیشنهاد این شورا و پس از بررسی آن، اگر طرح تصویب شد، اجرایی می‌شود.

روزبه بیان داشت: این حقیقت ندارد که اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس مستبدانه و خودسرانه اقدام به مسدود کردن راه می‌کند، مردم باید بدانند که ما فقط مجری طرح‌ها هستیم.

وی افزود: اگر این طرح‌ها به لحاظ فنی و کارشناسی مشکلی داشته باشد، قطعاً راهکارهای تکمیل‌کننده آن نیز برای اینکه شهروندان کمتر دچار مشکل شوند، پیشنهاد می‌شود.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان پردیس ادامه داد: قبول داریم که با این اقدامات عده‌ای دچار مشکل شدند و راه طولانی‌تری را باید طی کنند؛ اما باید عموم جامعه را در نظر بگیریم و مشاهده کنیم که این محدودیت‌ها باعث کاهش آمار تصادفات، تلفات و ترافیک می‌شود و برای کاهش مشکلات، این اقدامات را عملیاتی می‌کنیم تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

روزبه تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح‌ها، نیروهای بیشتری را در آن مناطق مستقر می‌کنیم و این تصور غلط است که ما برای راحتی خود یا کمبود نیرو اقدام به مسدود کردن این مناطق می‌کنیم؛ از زمان انسداد دوربرگردان‌ها مأموران بیشتری را در بریدگی‌های شهر مستقر کردیم و این اقدامات برای رفاه و آسایش شهروندان صورت می‌گیرد.

مسدود کردن خیابان بخشداری و میدان ورودی شهر بومهن پس از چندین هفته از انتشار گزارش‌های فارس انجام می‌شود و مسئولان بی‌توجه به درخواست مردم، راه‌های دسترسی را بیشتر به روی آنها می‌بندند.

افزایش یک کیلومتری راه تردد برای حضور خودروها از پردیس و برای ورود به بومهن از تبعات این تصمیم است.

بیش از دو ماه از انسداد دوربرگردان مسجد اهل‌بیت (ع) بومهن می‌گذرد و راه دسترسی مردم به حدود پنج کیلومتر افزایش یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 13 آذر 1394,کد مطلب 13940913000040, www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین