پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
بر اساس این سند تنها یک روز پس از کودتا، اردوغان برای حفاظت و حراست از خود و در امان ماندن از ترور درخواست اعزام نیروهای ویژه از قطر کرده بود.

شعار سال: بر اساس سند محرمانه منسوب به سفارت قطر در آنکارا، نیروهای ویژه قطر یک روز پس از کودتای نافرجام ترکیه برای حراست و حفاظت از "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه، عازم این کشور شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری ها، یک سند محرمانه منسوب به سفارت قطر در آنکارا نشان می‌دهد که در پی کودتای ترکیه، اردوغان نامه‌ای به سفارت قطر می‌نویسد و در آن خواستار اعزام نیروهای ویژه "امیری" قطر برای حفاظت و حراست از خود می‌شود.

کودتای نافرجام ترکیه 15 جولای 2016 رخ داد

سند افشا شده با سربرگ سفارت قطر است و توسط "سالم مبارک آل شافی" سفیر قطر در آنکارا به امضا رسیده است.


بر اساس این سند تنها یک روز پس از کودتا، اردوغان برای حفاظت و حراست از خود و در امان ماندن از ترور درخواست اعزام نیروهای ویژه از قطر کرده بود.

این سند همچنین نشان می‌دهد که حکومت قطر 150 نیروی ویژه خود را با یک هواپیمای اختصاصی و از طریق فرودگاه آنکارا به ترکیه اعزام می‌کند.

در سند آمده است که این نیروهای ویژه توانستند جان رئیس جمهور ترکیه را از ترور نجات دهند و وی را صحیح و سالم به ساحل امن برسانند.

نیروهای ویژه قطر در تاریخ 19 جولای یعنی تنها 4 روز پس از کودتا و پس از آنکه اردوغان از شکست کودتا اطمینان حاصل کرد، به صورت کاملا محرمانه آنکارا را به مقصد دوحه ترک کردند.

تکذیب وزارت خارجه قطر

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای اعزام نیروهای ویژه به ترکیه برای حفاظت از جان اردوغان را تکذیب کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1395، کد مطلب: 521143، www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
دنیا پر از تکذیب و تایید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین