پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا گفت: اگر با کشورهای استکباری که دارای خوی گرگ صفتی هستند برخورد ضعیفی داشته باشیم آنها جری تر خواهند شد.

شعارسال: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به اینکه «در هر مسئله‌ای که دستگاه دیپلماسی‌مان قوت کافی را نداشته، آسیب دیده‌ایم» اظهار کرد: ماجرای حج و هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی از جمله مسائلی بود که دستگاه دیپلماسی کشورمان در آن ضعیف عمل کرد و امروز حق مسلم ما در زمینه حج توسط کشور زورگوی عربستان بدون هزینه‌ای برای آن‌ها تضییع شده است.

وی با بیان اینکه «در مسئله اقدامات اخیر آمریکا دستگاه دیپلماسی ما می‌بایست فعال‌تر عمل می کرد و هزینه این اقدامات را برای آن‌ها افزایش می‌داد» اظهار کرد: متاسفانه با گذشت چندین روز از صدور فرمان ممنوعیت ورود اتباع ایران و 6 کشور اسلامی به آمریکا هنوز اقدام عملی در مقابله با آمریکا انجام نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اگر کشورهای اروپایی و آمریکایی قصد تضییع حقوق ما را داشته باشند می بایست با اقتدار در مقابل آن ها بایستیم» عنوان کرد: باید مقتدرانه در مقابل زیاده خواهی ها بایستیم که این موضوع در عملکردهای دستگاه دیپلماسی ما خیلی صورت نگرفته است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما باید اقدام مقابله به مثل و شدیدتری را نسبت به اقدامات آمریکا نشان دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: عزت و اقتدار کشور را میبایست حفظ کنیم و ایرانیان در داخل و خارج از کشور حقوق‌شان رعایت شود.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتدارمان در مسائل امنیتی و نظامی سبب شده که علی رغم ناآرامی‌های اطراف کشور، کسی جرات چپ نگاه کردن به کشور را نداشته باشد، ولی دست به عصا حرکت کردن در فضای بین الملل باعث آسیب‌هایی به کشورمان شده است.

پژمانفر با بیان این مطلب که «تعامل بین کشورها امری ضروری است» عنوان کرد: هر کشوری که درهای خود را در مقابل سایر کشورها ببندد با مشکل مواجه خواهد شد، دیپلماسی غلطی که دولت آمریکا در پیش گرفته است بیش از همه به خود آن ها ضربه خواهد زد.

وی تصریح کرد: به جز رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی شناسیم می بایست با کشورهایی که حقوق ما را تضییع نمی کنند رابطه دوستی و صحیحی داشته باشیم اما کشوری مانند آمریکا در هیچ موقعیتی قصد ارتباط صحیح با ما را نداشته و همیشه درصدد ظلم کردن به کشور و ملت ما بوده اند.

پژمانفر بیان کرد: دولت آمریکا از تئوری حل مسائل از طریق گفت و گو که از ابتدا محکوم به شکست بود، هم استفاده نکرد و پاسخ ما را با چنین اقداماتی داد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «انتظار داشتیم دستگاه دیپلماسی در مسئله اقدامات اخیر آمریکا ورود کند اما این کار انجام نشده است» گفت: مسئله منع روادید و اقدام متقابل و طرحی در ارتباط با حمایت از کشورهایی که در اقدام اخیر آمریکا آسیب دیده‌اند را در صحن علنی مطرح خواهیم کرد و از طریق مجلس برخوردهای مقتضی را انجام خواهیم داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 14 بهمن 1395، کدمطلب: 95111409735 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین