پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۴۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به سهمیه‎بندی صورت گرفته ممکن است در ۲ یا ۳ روز آینده در برخی از شهرها دچار آفت فشار گاز باشیم.

شعارسال: حمیدرضا عراقی پیش از ظهر امروز در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان گلستان به علت کاهش محسوس دمای هوا اظهار داشت: اگر خوب مصرف کنیم پول‌مان را نمیسوزانیم و برای سلامتی خانواده و خودمان عمل کردیم.

وی تصریح کرد: ما توانستیم با کشور قطر در میزان بهرهبرداری گاز از مخازن مشترک به توافق برسیم و این موفقیت خوبی است که در میزان بهرهبرداری به قطر رسیدیم که از نظر توانمندی و صنعت همه خارجیها کارهایشان را انجام میدهند با کشور ما قابل قیاس نیست.

معاون وزیر نفت افزود: با توجه به سهمیهبندی صورت گرفته ممکن است در 2 یا 3 روز آینده در برخی از شهرها دچار آفت فشار باشیم.

عراقی اظهار داشت: برای فازهای پارس جنوبی که میخواهد به بهره‌برداری برسد باید خطوط انتقال دیده شود تا بتواند به دیگر نقاط کشور انتقال داده شود و به تبع آن نیاز است شهرها، روستاها و صنایع ما از گاز طبیعی استفاده کنند تا از سهم خود در مخزن مشترک با کشورهای دیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تاکید داشتند افزود: من اگر صاحب شرکت ملی گاز بودم تنها به صنایع گاز میدادم چرا که بهترین کار این است که ارزش افزوده برای گاز ایجاد کنیم.

معاون وزیر نفت در مورد جایگزینی مصرف برق به جای گاز گفت: نیروگاه راندمانشان پایین است و صنایع و منازل ما نیز به این گونه هستند و ما در کشور گاز را میسوزانیم و این در حالی است که این گاز برای ساختن بوده نه سوختن.

عراقی بیان داشت: در نیروگاه‌ها و کارخانههای ما اسراف میکنیم و این بزرگترین اشتباه است که ما چون گاز داریم هر چقدر دلمان میخواهد استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با این سرمای شدید سوخت دوم تمام میشود و اگر نتوانیم تامین کنیم ممکن است در دهه فجر خاموشی بدهیم و این برای کشور ما پسندیده نیست.

معاون وزیر نفت یادآور شد: مشترکان خانگی در ساختمان‌ها به علت، بیتوجهی به میزان مصرف و قیمت و سیستمهای تکنولوژی، میزان مصرف گازشان بالا است.

عراقی با بیان اینکه رفاه مردم جزو وظایف دولت است تاکید کرد: روستاییها به علت عدم کنترل مصرف وقتی قبض گازشان میآید ایراد میگیرند.

وی خطاب به برخی از نمایندگان منتقد به افزایش هزینه گاز بها گفت: گاز 100 تومانی ارزانتر است یا گاز یک‌هزار و 500 تومانی، اگر قیمت گاز را 100 تومان به 102 تومان میرسد داد خیلیها در میاد و ما باید با کمک دولت و مجلس قیمت گاز را به گونهای طراحی کنیم که ارزشش را داشته باشد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در 10 سال گذشته 3 بار کمیسیون عالی تشکیل شد و اخیرا دولت این کمسیون عالی را برگزار میکند تا هماهنگیهای لازم صورت بگیرد.

عراقی اظهار کرد: هم باید گاز نیروگاهها را تامین کنیم و هم گاز مردم را قطع نکنیم و یکی از خطوط قرمز ما این است که گاز دوم را داشته باشیم.

وی درباره قطع گاز داروخانهها اظهار داشت: من نمیدانم چرا گاز قطع شده و نیاز است برخی از صنایع بزرگ و بیمارستانها سوخت جایگزین داشته باشند که 50 بیمار در آن جا یخ نزنند.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: برخی مواقع باید برای شرایط بحران هم فکر کنید و در طول سال گاز را انتقال میدهیم و 4 تا 7 روز در سال با مشکل رو به رو میشویم، بنابراین نمیتوانیم برای این مدت هزینهها را چهار برابر افزایش دهیم و باید راه حلی پیدا کنیم.

عراقی گفت: در چند روز آینده در کل کشور این سرما وجود دارد و سعی کردیم که کمترین محدودیتها را با افزایش گازی که داشتیم به وجود بیاوریم و تنها یک روز و نیم در آمل و بابل قطعی گاز داشتیم که اتفاق خوبی نبود.

وی تاکید کرد: استان گلستان مصرف گازش بیش از حد استاندارد است و مثلا در یک استان مشابه گلستان، 17 مترمکعب گاز مصرف میکند اما در استان شما 22 مترمکعب است و این بیانگر آن است که یا صدا سیما با وجود تبلیغات اثرات مثبتی نداشته و یا مردم کمبود را حس نکردند.

معاون وزیر نفت افزود: گلستان و مازندران از دو جهت گاز برایشان میآید و در سراسر کشور میتوانیم گاز را به گونهای مدیریت کنیم که هر شهر سهمیه خودش را بگیرد و از اینکه مطرح میشود گلستان در انتهای خط است این موضوع را قبول نداریم.

عراقی تاکید کرد: ما میتوانیم 17 متر مکعب برای مصارف خانگی بدهیم و یا سهم استانها را جدا کنیم و این کار برای ما سخت نیست و در سهمیه دادن از نظر خطوط انتقال مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: با توجه به افزایش دما، زمستان را به راحتی طی خواهیم کرد و اتفاق ناگواری نخواهد افتاد و از روز یکشنبه و دوشنبه وضعیت بهتر میشود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 15 بهمن 1395، کدمطلب: 1316670 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
سلام
چرا از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی عمومی نمی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
عادات مصرف ما اصلا درست نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین