پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۳۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
وزیر نفت با اشاره به رفع بسیاری از تحریمها در دوران پسابرجام از مذاکراتی این وزارت خانه برای برقراری سوآپ با کشورهای منطقه خبر داد و گفت: برخلاف تصور رقبا، ما توانسته ایم یک میلیون بشکه بر میزان تولیدات نفتی خود بیفزاییم.

شعارسال: بی‍‍ژن نامدار زنگنه در برنامه تیتر امشب ادامه داد : در اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهور فاز های 19 - 17 - 20- 21 پارس جنوبی افتتاح می شود که 50 میلیارد متر مکعب گاز در سال به تولید کشور اضافه می شود و دست کم 10 میلیارد به سرمایه کشور اضافه می کند.

وزیر نفت در خصوص روند گاز رسانی به زاهدان هم افزود: جوشکاری لوله های گاز به اتمام رسیده و مرحله تست لوله ها با آب صورت خواهد گرفت.

او افزود: در10 اسفند امسال مشعل گاز رسانی به زاهدان با حضور رئیس جمهور روشن خواهد شد.

زنگنه ادامه داد: 90 درصد از مردم ایران از گاز طبیعی استفاده می کنند که 70 درصد روستائیان و 90 درصد شهرها که براین اساس می توانیم ادعا کنیم که کل کشور را پوشش داده ایم، در این مدت 8 روستا گاز رسانی شده، ما بالای 4 هزار میلیارد تومان برای گازرسانی مناطق هزینه کرده ایم که از محل صرفه جویی در مصرف فرآوره در نیروگاه ها به این مهم دست پیدا کرده ایم. خراسان رضوی، آذربایجان و فارس نسبت به سایر شهرستانها در این موضوع عقب تر هستند که با تخصیص اعتبارت این شهرستانها را باید به سرعت گازکشی کنیم.

او گفت: مصرف مردم با توجه به درخواستی که از مردم داشتیم چندان تغییری نکرد و حتی در برخی از روزها تا 20 درصد هم افزایش نشان داد، نگرانی ما برای استانهای شمالی است و از سال آینده عملا مشکلی در این حوزه نداریم زیرا این استانها آخر خط هستند، ما برای گازرسانی، مجبور شدیم سوخت نیروگاه ها را به حداکثر رساندیم، ما به سراغ قطع گاز ادارات در برخی از استانهای شمالی هم رفتیم، در مجموع کار دشواری بود که به لطف خدا این امر با موفقیت به انجام رسید، قطع گاز خانگی کار دشواری است زیرا تک تک رگلاتورها باید هواگیری شوند که وصل آن بسیار دشوار است، امیدوارم مردم بیشتر با ما همکاری کنند. مهمترین چالش نفت، افزایش بازیافت از میدان نفتی است، حال اگر سرمایه گذاری مناسب در ابتدا صورت بگیرد ما در بازیافت آن موفق تر خواهیم بود.

او افزود: آنچه از سرمایه گذاری مهمتر است دستیابی به تکنولوژی در این حوزه است زیرا این امر اشتغال ایجاد می کند، ما باید با کشورهای منطقه در تولید متوازن باشیم، ما نباید از همه درآمدهای نفتی در بودجه کشور استفاده کنیم بلکه باید از آن برای توسعه کشور استفاده کنیم، ضریب بازیافت ما درمیادین نفتی 30 درصد است اگرچه برخی از همسایگان ما از این بیشتر بازیافت می کنند، وضعیت صادرات ما به پیش از تحریمها نزدیک شده و در حال حاضر بر میزان صادرات نفت خام افزوده شده است و بر خلاف تصور رقبا، ما به سرعت توانسته ایم یک میلیون بشکه نفت بر تولیدات نفتی خود بیفزاییم.

زنگنه گفت: ارزش صادرات ما در سال آینده بین 45 تا 50 میلیارد دلار خواهد بود، ما مطالباتمان را وصول می کنیم زیرا امروز مشتریان زیادی داریم و عملا محدودیتی هم در فروش نداریم.

او افزود: افزایش قیمت به دلیل تعادل بین عرضه و تقاضاست، عرضه بیشتر موجب افزایش ذخایر انبارها می شود، ما نمی خواهیم میزان ذخایر را افزایش دهیم، ما در نیمه دوم سال آینده شاهد افزایش میزان مصرف نسبت به عرضه خواهیم بود، اگر قیمت نفت بالا برود شرکتهای آمریکایی تعادل را برهم می زنند و دوباره نرخ نفت مجددا کاهش میابد لذا اوپک هم به دنبال افزایش قیمت نفت نیست. عمده صنایعی که در پارس جنوبی احداث شده متکی به گازاند که این روند ادامه می یابد.

وزیر نفت گفت: سرمایه گذاری های زیادی در مورد سواپ انجام شد اما به دلایلی به مدت سه سال این امر غیرفعال شد که فعال شدن آن در حال حاضر دشوار است زیرا در این مدت طولانی کشورها مسیر جدیدی را برای انتقال گاز پیدا کرده اند، سواپ پیوند اقتصادی بین کشورها را ایجاد می کند و در صنعت نفت بسیار مهم است.

او افزود: پالایشگاه ایران به دلیل قدمتی که دارد و عملا به دلیلی بهره بردن از تکنولوژی قدیمی، سالی 700 میلیون تومان ضرر می دهد، این پالایشگاه باید نوسازی می شد و نه بازسازی؛ در دوره اجرای نوسازی به کمک طرف چینی، اشتغال زایی زیادی ایجاد می کند و عملا ارزش افزوده بالایی برای کشور ایجاد می کند. با برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم میزان فرآورده های پتروشیمی خود را تا 9 میلیون تن افزایش دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 21 بهمن 1395، کدمطلب: 1323272 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
این همه آمار و ارقام پس چیه ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
طب هند رو هم که گرفتین. صداش هم در نیومد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
چند درصد بودجه کل می شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین