پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
تغذیه علم فراهم نمودن مواد ضروری بدن (به شکل غذا) برای ادامه حیات است .

شعار سال: غذای کافی برای حفظ زندگی مردم ضروریمی باشد . تغذیه از زمان لقاح ( قبل از تولد)٬ تا هنگام مرگ بر روی سلامت جسمی و روانی ما اثر می گذارد (1). سوء تغذیه می تواند به شکل عدم دریافت کافی مواد غذایی و یا حتی زیاده روی در مصرف آن به شکل معضل چاقی باشد . بار بسیاری از بیماریها ارتباط مستقیم با تغذیه نامناسب دارد(2) . امروزه معضل جوامع فقط تغذیه ناکافی نیست، بلکه یکی از اتفاقات مهم بخصوص در منطقه مدیترانه شرقی (که ایران جزء آن کشورها می باشد ) ،چاقی و افزایش وزن بی رویه است ،که منجر به بیماریهای خطرناک و کاهش سطح کیفیت زندگی شده است (2). بیماریهای مزمن خطرناکی که بارژیم غذایی نامناسب در ارتباط هستند مانند بیماریهای عروقی و قلبی ، دیابت نوع 2 و فشار خون ، سندرم متابولیک و انواع سرطان ها می باشند(2).همچنین رژیم غذایی 35% تا 60% در ابتلا به سرطان ها می تواند نقش بازی کند (3). بررسی های جدید در مورد رژیم غذایی و سرطان نشان می دهد که از میان سرطان ها ، سرطان روده بزرگ ، سینه و پروستات بیشترین ارتباط را با عوامل غذایی دارند ،شاید بر اساس این یافته ها بیشتر به اهمیت تغذیه سالم در زندگی پی ببریم(3).

داشتن تغذیه سالم به عوامل متعددی مانند اقتصاد ، فرهنگ و سیاست های بهداشتی یک کشور بستگی دارد ،اما تا آنجا که در دسترس و توان افراد است میتوان با رعایت توصیه های ساده تغذیه ای باعث ارتقا یا سطح سلامت خود و جامعه شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ تغذیه سالم، تاریخ 23 فروردین 92، کد مطلب:: www.healthnutrition.blogfa.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین