پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
امام‌جمعه شیراز خواستار حفظ ماهیت ضداستکباری جنبش دانشجویی شد همچنین از فضای شهر شیراز در ایام عزاداری‌ها گلایه کرد.

شعار سال: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با اشاره به 16 آذر روز دانشجو و سخنان رهبر معظم انقلاب بین دانشگاهیان اظهار داشت: دانشگاه می‌تواند سرپلی برای غربی‌ها بسازد و غرب برای دانشگاه‌های ما توطئه و برنامه دارد و برای نفوذ تلاش می‌کند و در این زمینه باید هوشیار بود.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: نباید نیروهای شایسته‌ای که از ابتدای انقلاب در دانشگاه‌ها حضور داشته و هنوز نیز حضور دارند به حاشیه رانده شوند و برای مشارکت بیشتر اساتید مؤمن و مدافع انقلاب فضا را فراهم کرد.

وی ادامه داد: جنبش دانشجویی ضداستکبار نباید به دامن استکبار فرستاده شود و اجازه ندهید که دانشگاه مرکز تاخت‌وتاز کسانی شود که به انقلاب و آینده کشور علاقه‌ای ندارند.

ایمانی با اشاره به این‌که راهپیمایی اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها انسان شیعه و غیرشیعه با معنویت و در آرامش کامل به پایان رسید اظهار داشت: در این مورد باید به ذکر چند نکته بپردازم که نخستین مورد این است که ظرفیت عظیم عاشورا و اربعین می‌تواند تمام بشر را به سمت‌وسوی فرهنگ مهدویت هدایت و راهنمایی کند.

وی افزود: مسئله قیام جهانی امام عصر یک انتظار بشری بوده که انسان از گذشته تا امروز و تا زمانی که خداوند صلاح بداند در انتظار آن است.

ایمانی ادامه داد: برای حادثه‌ای بزرگ و فراگیر و استثنایی مقدمه‌ای مانند خود حادثه نیاز است و حادثه عاشورا و جریان حسینی که جریانی بی‌نظیر در تاریخ بشریت قلمداد می‌شود مقدمه قیام جهانی امام مهدی (ع) است.

وی اضافه کرد: در زیارت عاشورا بارها آمده که این مصیبت بزرگ‌ترین مصیبت جهان است و در جهان حادثه‌ای بزرگ‌تر از عاشورا نبوده و نیست و می‌تواند مقدمه ظهور امام زمان باشد.

ایمانی گفت: بیش از میلیون‌ها نفر زائر از ده‌ها کشور جهان پیاده به کربلا می‌آیند که ظرفیتی بزرگ برای مقدمه‌سازی ظهور به‌شمار می‌آید.

خطیب جمعه شیراز با اشاره به این‌که رسانه‌های غربی در برابر بزرگ‌ترین اجتماع بشری در انعکاس و تحلیل این حماسه سکوت می‌کنند گفت: رسانه‌های ایران و عراق باید این مراسم را پوشش لازم دهند تا جهانیان این شکوه و عظمت را ببینند و لازم است از صداوسیما برای پوشش خوب اخبار این راهپیمایی تقدیر کرد.

ایمانی گفت: همچنین باید از دولت و ملت عراق که به‌خوبی میزبان عزاداران حسینی می‌شوند و با تمام امکانات تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

وی در مورد بازگشت زائران به ایران گفت: شایسته است که ملت و دولت تمام تلاش خود را برای استقبال شایسته از زائران حسینی به‌کار گیرند.

خطیب جمعه شیراز با انتقاد از این‌که فضای شهری شیراز در ایام عزاداری‌ها شایسته نیست گفت: مجالس روضه‌خوانی و ارادت به اهل‌بیت در شیراز به‌خوبی برگزار می‌شود اما لازم است که شهر در ایام عزاداری به‌گونه‌ای باشد که همگان متوجه عزادار بودن شیراز شوند و این امر بر عهده مردم و مسئولان است.

وی با اشاره به هفته وقف اظهار داشت: وقف سنتی همزاد انسان است و تمام پیامبران در احیای آن کوشیده‌اند و خود واقف بوده‌اند.

وی افزود: لازم است که همگی به وقف به‌عنوان یک سنت حسنه نگاه کنند و برای ترویج آن تلاش شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 13 آذر 1394، کد مطلب 13940913000484 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین