پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
پروفسور رحیم اسفندیارپور از دانشگاه استنفورد توانست یک آزمایشگاه میکروجیپ برای تشخیص بیماری پیاده سازی کند.

شعا سال: محققان بخش ژن دانشگاه استنفورد با استفاده از یک چاپگر جوهر افشان معمولی توانستند میکروچیپی را برای تشخیص بیماری تولید کنند که هزینه تولید آن فقط یک سنت است، به این ترتیب این فناوری می تواند به تشخیص سریع و بسیار ارزان بیماری در تمام دنیا کمک کند.

این فناوری قادر است به میزان ۴۰ درصد بهبودی سرطان سینه را در کشورهای فقیر ارتقاء دهد و از آن در تشخیص سریع و ارزان بیماری هایی مانند سل ، مالاریا و ایدز بکار استفاده شود.

اسفندیارپور در این باره افزود: تشخیص بموقع بیماری نقش بسزایی در درمان درست و موثر هر بیمار دارد و باید به این موضوع نیز توجه داشت که شاید یک دلار در کشورهای پیشرفته پول ناچیزی باشد اما در کشورهای فقیر حتی یک سنت هم پول زیادی است .

دو بخش مجزا این میکروچیپ که یکی صفحه جیوه ای و دیگری بخش آزمایشگاه الکترونیکی آن است که با اتصال به یک چاپگر جوهرافشان مدارش کامل می شود.

این دانشمند ایرانی خاطر نشان کرد ساخت این میکروچیپ نیازی به مکان خاص با امکانات ویژه (clean-room) و پرسنل متخصص نیست و تنها ظرف مدت ۲۰ دقیقه می توان یکی از آن را تولید کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت خبری بیست و چهار، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کد مطلب: 189416:www. 24onlinenews. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین