پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
در حالی که سازمان حمایت پر شکایت‌ترین واحدهای صنفی را در دی ماه امسال نانوایان و میوه فروشان اعلام کرده است، رییس اتحادیه نانوایان سنگکی گفت: نداشتن متولی واحد و نانوایان بدون مجوز، عاملان تخلف در این واحدهای صنفی هستند. همچنین نانوایی‌های آزادپز حداکثر می‌توانند نان سنگک را در شکل و نوع و تفاوت خدمات ۲۰۰۰ تومان بفروشند.

شعارسال: محمد رضا نظرنژاد درباره اینکه طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین شکایت مردمی مربوط به فروش نان، میوه و سبزیجات است، اظهار کرد: در گذشته نانوایان یک متولی داشتند و تکلیف‌شان روشن بود، اما در حال‌ حاضر دستگاه‌های متولی بسیاری برای نانوایی وجود دارد و مشخص نیست که چه کسی دقیقا مسئولیت نظارت و ساماندهی برای عموم نانوایان را دارد که این خود عاملی برای افزایش تخلف است.

وی با بیان این که حداکثر ۱۰ درصد واحدهای صنفی نانوایی مرتکب تخلف می‌شوند، ادامه‌ داد: یکی دیگر از عوامل افزایش تخلف و شکایات مردمی در واحدهای صنفی نانوایی این است که نانوایان بسیاری وجود دارند که بدون مشورت با اتحادیه و داشتن مجوز اقدام به احداث و راه‌اندازی نانوایی می‌کنند و همین ها مرتکب تخلف می‌شوند و شکایت مردمی را از واحدهای صنفی نانوایی افزایش می‌دهد.

*حداکثر قیمت نان سنگک ۲۰۰۰ هزار تومان

رییس اتحادیه نان سنگکی همچنین در خصوص نرخ نان آزادپز و دولتی نیز خاطر نشان کرد: هر عدد نان سنگک دولتی در نانوایی‌های غیر آزاد پز که سهمیه آرد دولتی دارند باید ۸۰۰ تومان باشد و نانوایی‌های آزادپز نیز حداکثر می‌توانند در شکل و نوع و تفاوت خدمات و نانی که به مشتریان ارائه می‌دهند هر عدد نان سنگک را ۱۲۰۰ تومان، ۱۹۰۰ تومان و در نهایت ۲۰۰۰ تومان بفروشند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر نانوایی، قیمت نان سنگک آزاد خود را بالاتر از ۲۰۰۰ تومان بفروشد مرتکب تخلف شده است و اتحادیه و دستگاه‌های نظارتی با آنها برخورد می‌شود. از مردم تقاضا می‌شود تا به محض مشاهده به قیمت‌های غیر منطقی آن را به اطلاع تعزیرات حکومی یا اتحادیه نان سنگکی برسانند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار خبر 24 بهمن 1395، کدمطلب: 523346 ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین