پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
مهدی ساوری صبح امروز در حاشیه جشنواره فرش دستباف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بافندگان گلستانی امسال بیش از 25 هزار مترمربع فرش تولید کردند که 15 هزار متر مربع آن صادر شد که ارزش آنها بیش از 2 میلیون دلار بود.
شعارسال: وی تاکید کرد: بیش از 70 هزار نفر در استان گلستان در کار تولید فرش هستند که سالانه دست‌بافت‌های آنها به کشورهای اروپایی، عربی و امریکایی صادر می‌شود و صنعت و معدن گلستان برای توانمندی تولیدکنندگان فعالیت‌های مختلفی را در استان انجام داده است.

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: بازدید از کارگاه‌های فرش دست‌باف در قالب طرح کمیته پایش از نزدیک با مشکلات تولیدکنندگان آشنا می‌شویم و برای رفع آنها در سطح استان و یا کشور آنها را برطرف کنیم.

ساوری افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای آشنایی تولیدکنندگان با تولید، بازاریابی و فروش فرش دست‌باف با استانداردها نوین و روز از جمله دیگر فعالی‌تهای این اداره از ابتدای سال تاکنون بوده است.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان شرکت و دعوت از تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را از برنامه توسعه فرش دست‌باف در استان دانست و افزود: برگزاری المپیاد دانش‌آموزی در اوایل بهمن در استان، معرفی تولیدکنندگان به صندوق کارآفرینی امید برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و جشنواره گره‌زرین برای معرفی برترین تولیدکنندگان و فعالان این عرصه از دیگر برنامه‌های استان است.

ساوری تصریح کرد: در این جشنواره که روز گذشته در 4 قسمت رفو، رنگرزی و بافندگی برگزار شد از برترین‌ها تجلیل شد و در ادامه این مسیر نخستین نمایشگاه ملی فرش دست باف در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد:در این نمایشگاه تولید کنندگان 7 استان کشور تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند و این نمایشگاه از 26 تا 29 بهمن در نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان راه‌اندازی می‌شود.

ساوری تصریح کرد: این نمایشگاه با رویکرد معرفی توانمندی‌های تولیدکنندگان فرش دست‌باف در سطح استان و آشنایی مردم با استفاده از فرش دست‌باف راه‌اندازی شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 بهمن 1395، کدخبر: 1327976 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
در این زمینه ، واقعا عملکرد استان قابل تقدیر است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین