پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح جامع هپاتیت در روستای اسفندیار در شهرستان طبس گلشن انجام شده که بیماران هپاتیت شناخته و درمان و تشخیص بیماری به طور رایگان انجام می‌شود.
شعارسال: طوبی کاظمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 3 هزار دانشجو و 210 هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وجود دارد.

وی از وجود 51 رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و افزود: همچنین 5 رشته دستیاری داخلی، رادیولوژی، بیهوشی، اطفال و جراحی عمومی در این دانشگاه وجود دارد.

نائب رئیس همایش پژوهش در توسعه سلامت و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اولین سالی است که‌ در این دانشگاه جراحی عمومی تربیت می‌شود و امیدواریم در آینده بتوانیم رشته عفونی و اعصاب را نیز در این دانشگاه داشته باشیم.

کاظمی از وجود رشته دندانپزشکی عمومی خبر داد و افزود: همچنین موافقت اصولی رشته داروسازی برای دانشگاه داده شده و امید است با همت ریاست دانشگاه برای سال آینده دانشجوی داروسازی گرفته شود.

وی از وجود رشته‌های دکترا، دکترای پزشکی مولکولی و دکترای پرستاری در این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار برای دکترای تخصصی پژوهشی دانشجو گرفته شده است و از بهمن ماه آغاز به تحصیل کردند.

نائب رئیس همایش پژوهش در توسعه سلامت و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنین رشته‌های کارشناسی ارشد بیوشیمی، آناتومی، پرستاری و بهداشت را داریم و علاوه بر دانشکده پزشکی و دانشکده دندان، دانشکده بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی در شهرستانها نیز دانشکده‌های اغماری را داریم.

کاظمی با بیان اینکه حوزه معاونت تحقیقات و فناوری در 3 حیطه امور پژوهشی، واحد اطلاع رسانی و واحد فناوری سلامت فعالیت می‌کند اظهار داشت: در بحث طراحی دانشگاه قدیمی‌ترین مرکز، مرکز تحقیقات بیماریهای قلب و عروق است که‌ فعالیت‌های مختلفی داشته است.

وی افزود: در این راستا مهمترین اقدامات انجام شده شامل اخذ مجوز پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی، دریافت مجوز ثبت بیماریهای قلبی با همکاری شبکه تحقیقات قلب و عروق و طرح غربالگری سرطان پستان است.

نائب رئیس همایش پژوهش در توسعه سلامت و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طرح جامع هپاتیت سال 92_93 در بیرجند انجام شد گفت: در حال حاضر طرح جامع هپاتیت در روستای اسفندیار در شهرستان طبس گلشن انجام شده و بیماران هپاتیت شناخته شده و با شبکه تحقیقات هپاتیت کشور درمان و تشخیص بیماری به طور رایگان انجام می‌شود.

کاظمی بیان کرد: یکی از بخش‌های معاونت تحقیقات، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه است که‌ دستگاه‌های مجهزی دارد و می‌توان بسیاری از مطالعات تحقیقاتی را انجام داد.

وی افزود: مهمترین دستاورد این بود که‌ امسال توانستیم عضو شبکه جامع آزمایشگاه‌های تحقیقات کشور شویم که‌ این دستاورد بزرگی در حوزه پژوهش است و قرار است تا پایان سال علاوه بر بودجه اصلی، برای تجهیز بیشتر آزمایشگاه بالغ بر 400 میلیون تومان بدهند که‌ تا پایان سال قول 120 میلیون داده شده است.

نائب رئیس همایش پژوهش در توسعه سلامت و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در حوزه فناوری باید خوب نشان دهیم گفت: درحال حاضر 7 واحد فناور و یک شرکت دانش‌بنیان داریم و هدف این است که‌ این واحدهای فناور به شرکت دانش بنیان تبدیل شود.

کاظمی از برگزاری پنجمین همایش کشوری پژوهش در توسعه سلامت با محوریت سالمندان خبر داد و تصریح کرد: این همایش با توجه به شیوع سالمندی و راه‌های پیشگیری از بروز مشکلات در سالمندان انجام می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را آشنایی با بیماریهای سالمندان و راههای پیشگیری از آن، استفاده از ظرفیت علمی کشور و دسترسی به ظرفیت‌های علمی، موج آفرینی و فرصت‌سازی برای پژوهشگران جوان برای انجام پژوهش‌های هدفمند در رابطه با سالمندی دانست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30 بهمن 1395، کدخبر: 1331938 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
هپاتیت مشکل بزرگی برای کشور شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین