پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
وزیر بهداشت در سفر اخیر خود به خراسان جنوبی از توزیع متخصص در شهریور ماه می گوید، اما هیچ قول ویژه ای برای رفع این کمبود ها در شهرستان قاین نمی دهد تا مردم این مناطق همچنان چشم انتظار حضور پزشکان متخصص باشند.
شعارسال: گلایه از ماندگار نبودن متخصصین زنان و زایمان درشهرستانها/ پاسخ به کمبود متخصصین زنان و زایمان با وعده جذب و توزیع نیروی متخصص

مادربارداری به امید دیدن نوزادش وارد زایشگاه می شود و چند لحظه بعد از به دنیا آمدن فرزندش به کما می رود و او را با بالگرد به بیرجند منتقل می کنند.

خانواده این مادر، علت به کما رفتن او را، نبود متخصص زنان اعلام می کنند اما پزشکان وضعیت این بیمار را عارضه‌ای پزشکی ای بیش نمی دانند.

چند روزی از این موضوع می گذرد وبا فرا رسیدن هفته دولت، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان‌جنوبی سفر می کند.

وزیر بهداشت ابتدای سفر خود را با رفتن به قاین و بازدید از پروژه دانشکده پرستاری و مامایی و بیمارستان شهدای قاین آغاز می کند که در محل درِ ورودی این بیمارستان، با تجمع مردم معترض قاینی مواجه می شود .

مردمی که آمده اند تا اعتراض خود را به وزیر بهداشت، نسبت به کمبود و نبودِ پزشکان متخصص خصوصا متخصص زنان در قاین اعلام و با خانواده زن بارداری که قربانی این کمبودهای پزشکی شده همدردی کنند.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران از نبود پزشک ساکن و کمبود متخصص گفت: «تا پایان شهریورماه توزیع متخصص آغاز می‌شود و در مواردی که کمبود است می‌توانیم کمک بیشتری کنیم.»

هرچند وی از توزیع متخصص در شهریور ماه می گوید، اما هیچ قول ویژه ای برای رفع این کمبود ها در این شهرستان نمی دهد تا مردم این مناطق همچنان چشم انتظار حضور پزشکان متخصص باشند.

وزیر بهداشت هم چنین در بازدید از مرکز بهداشت آرین‌شهر از مشکلات کمبود پزشک و مامای این بخش و وسعت خدمات پزشکی این مرکز بهداشت نیز مطلع می شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی پنج شنبه با حضور در شهرستان های خوسف، طبس،بشرویه فردوس وسرایان ضمن بازدید از مراکز پزشکی ،درمانی وآموزشی این مناطق ،در بیمارستان سرایان درخصوص تامین متخصص وتوسعه بیمارستان سرایان قول پیگیری و مساعدت داد.

سفر وزیر بهداشت در کنار بی برنامگی های مسئولین طبس با حواشی مختلفی مواجه می شود و از چون افتتاح بخش روانی بیمارستان طبس امتناع می ورزد.

بعداز اتمام سفر چند روزه وزیر بهداشت به خراسان جنوبی ، کاظم قائمی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران از عدم اطلاع درخصوص ماجرای مادر باردار قاینی که به کما رفته بود ،خبرمی دهد و اظهار کرد: زیاد در جریان این موضوع نیستم اما وضعیت این بیمار به دلیل قصور پزشک نیست و عارضه‌ای پزشکی است که پیش می آید.

هر روز تعداد زیادی نوزاد در استان ما متولد می شوند که مادران زیادی چشم انتظار دیدن فرزند خود هستند اما برخی مادران به دلیل کمبود یا نبود امکانات و متخصصین در یک منطقه، لحظه تولد فرزندشان جان خود را از دست می دهند و یا با مشکلات پزشکی مواجه می شوند از آنجایی که یکی از برنامه های وزارت بهداشت در خصوص سیاستهای جمعیتی، تامین متخصصین زنان و زایمان و بهینه کردن امکانات درمانی است لذا انتظار می رود وعده های داده شده محقق شود.

البته رئیس دانشگاه علوم پزشکی از جذب تعدادی متخصص خبر می دهد و می گوید: مسئولان تنها شعار ندهند بلکه اگر می خواهند نیروها را حفظ کنند باید فرمانداری و شورای شهر هم با دانشگاه همکاری کنند چرا که دانشگاه بودجه چندانی ندارد و خارج از منابع نمی تواند کمک کند ولی متاسفانه در این زمینه دانشگاه را تنها گذاشته اند در حالی که همه این امور وابسته به دانشگاه نیست.امسال نیاز به ۱۱۷ نفر نیروی متخصص در رشته‌های مختلف را اعلام کرده‌ایم که زمان توزیع این نیروها ۲۳ شهریورماه است، سال گذشته هم ۱۰۵ نفر نیرو درخواست کردیم که ۵۲ نفر به استان اختصاص داده شد و در پایان ۴۳ نفر جذب و استخدام شدند.

حال آیا با همه این کمبود نیروها وافتتاح هایی که در سال آینده در بیمارستان ها ،اورژانس ها ومراکز بهداشت داریم، امیدواریم تعداد متخصصینی که قرار است در شهریور ماه ویا در استخدامی های سال آینده توزیع شوند مشکل کمبود نیروهای متخصص در شهرستانها را حل نماید تا شاهد مرگ یا به کما رفتن مادری نباشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زن امروز، تاریخ انتشار: دوشنبه 8 شهریور 1395، کدخبر: 22286 ، www.zanemruz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین