پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
در حالیکه بانوان سرخس از نبود متخصص زنان و زایمان در بیمارستان این شهر گلایه دارند مسئولان بهداشت و درمان منطقه پاسخگویی مناسبی برای این امر ندارند.

شعار سال: همه ما می‌دانیم که برخوردار بودن از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی یکی از حقوق ابتدایی مردم در هر جایی که زندگی می‌کنند بوده و دولت باید برای آن اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

اما به نظر می‌رسد در شهرستان‌های مرزی و کوچک استان خراسان رضوی این حق تا حدود زیادی نادیده گرفته می‌شود طبق اطلاعاتی که در مشهد به‌دست آمده بیمارستان سرخس پزشک زنان و زایمان نداشته و بانوان این شهر برای معاینات تخصصی خود دچار مشکلات زیادی هستند.

قول حضور متخصص زنان و زایمان از ابتدای مرداد ماه به مردم سرخس داده شده و البته اهالی این شهرستان به آن خوشبین نبوده و می‌گویند احتمال اینکه عملی شود بسیار کم است.

برای روشن شدن حقیقت با رئیس بیمارستان لقمان سرخس تماس برقرار شد که متأسفانه وی دادن اطلاعات در این مورد را به حراست بیمارستان و روابط‌عمومی ارجاع داد؛ همچنین تلاش زیادی برای تماس با رئیس شبکه بهداشت سرخس شد اما متأسفانه وی نیز پاسخگو نبود.

در ادامه به سراغ فرماندار سرخس رفته و از وی در مورد وضعیت بیمارستان و حضور متخصص زنان و زایمان پرسیدیم که وی در پاسخ می‌گوید: ما در این زمینه پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم اما همانگونه که شما اطلاع دارید در بحث اعزام پزشکان به مناطق محروم و مرزی مشکلات زیادی وجود دارد.

حسین سنجرانی بیان می‌کند: ما در سرخس متخصص زنان و زایمان داریم اما دائم مستقر نیست هم‌اکنون حدود 45 روز است که پزشک زنان و زایمان ما شهرستان را ترک کرده و هفته‌ای دو روز متخصص به شهر آمده و بیماران را ویزیت می‌کند.

فرماندار سرخس ادامه می‌دهد: جلسات متعددی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همین زمینه برگزار کرده‌ایم و ایشان قول دادند که از اول مرداد پزشک دائم زنان و زایمان در شهرستان سرخس مستقر داشته باشند.

وی خاطرنشان می‌کند: در این مدت بیماران توسط مرکز بهداشت معاینه شده و کسانی که نیاز به پزشک زنان و زایمان دارند تشکیل پرونده داده و رصد می‌شوند و متخصص دو روز در هفته آنها را معاینه می‌کند و در موارد اضطراری نیز با آمبولانس‌های مناسبی که در اختیار شهرستان است بیمار به مرکز استان انتقال داده می‌شود.

فرماندار سرخس در ارتباط با مشکلاتی که در بیمارستان سرخس وجود دارد تصریح می‌کند: بیمارستان سرخس 96 تختخوابی است اما در عمل کمتر از 60 تختخواب دارد و در حال پیگیری برای ارتقا آن هستیم. همچنین یک کلینیک شرکت نفت با امکانات مناسب در این شهرستان ساخته که در حال پیگیری برای آزاد‌کردن استفاده عموم از خدمات آن هستیم.

سنجرانی ادامه می‌دهد: همچنین پیشنهاد داده‌ایم آستان قدس رضوی با توجه به اینکه 98 درصد اراضی سرخس را به صورت موقوفه در اختیار دارد در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ورود پیدا کرده و دارالشفای مناسبی را برای مردم سرخس احداث کند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: 1466893:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین