پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۴۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
قائم مقام وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر نسبت تعداد پزشک متخصص کشور حدود ۴۸ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در حالی که در اروپا این نسبت ۳۲۰ به ۱۰۰ هزار نفر است.

شعارسال: دکتر ایرج حریرچی در پاسخ به این سئوال که در سال جاری چند نفر متخصص و فوق تخصص فارغ التحصیل شده اند گفت: در شهریور امسال ۲۲۱۵ متخصص در رشته های مختلف بالینی و ۳۵۰ نفر فوق تخصص و فلوشیپ از دانشگاه های علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۲۲۱۵ متخصص و ۳۵۰ فوق تخصص به حوزه سلامت اضافه شده اند، از پذیرش ۳۳۷۵ نفر برای تخصص و ۴۰۵ نفر برای فوق تخصص در سال جاری خبر داد.

وی همچنین در مورد کافی یا ناکافی بودن این تعداد فارغ التحصیل، افزود: در حال حاضر نسبت تعداد پزشک متخصص کشور حدود ۴۸ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در حالی که در کشورهای اروپایی این نسبت ۳۲۰ به ۱۰۰ هزار نفر است.

حریرچی ادامه داد: گر چه ادعا و نیز منابع لازم برای رسیدن به نسبت بیش از ۷ برابری وجود ندارد و حتی شاید این سطح تعداد متخصص هم برای کشوری با سطح اقتصادی اجتماعی ما مناسب نباشد ولی مسلما افزایش قابل توجه تعداد متخصصین در کشور در رشته های مورد نیاز ضرورتی انکار پذیر است.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت چه اقداماتی برای رفع مشکل کمبود نیروهای متخصص خصوصا در مناطق محروم انجام داده است، گفت: تا کنون اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفته است؛ توزیع متخصصان در دوره طرح قانونی برای مناطق محروم با برنامه ریزی منسجم و روند افزایشی قابل توجه در چند سال گذشته در حال انجام است.

حریرچی افزود: همچنین با سیاست های تشویقی در ابتدای طرح تحول سلامت شاهد حضور داوطلبانه بیشتر متخصصین در مناطق محروم بودیم که امیدواریم با حل مشکل بیمه ها و رفع تاخیر حدود ۱۲ ماهه در پرداخت به این عزیزان، شاهد ادامه این روند هم باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه پذیرش تخصص و فوق تخصص در دانشگاهها نیز به طرز قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: امسال ۳۳۷۵ نفر پذیرش برای رشته های مختلف تخصص بالینی داشته ایم و همچنین تعداد ورودی برای رشته های فوق تخصص و فلوشیپ نیز حدود ۴۰۰ نفر برای امسال بوده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26دی1395، کدخبر: 3877205: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
خدا رو شکر از نظر پزشک عمومی اشباح شدیم و دکتر هندی ها و پاکستانی ها رفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
دوره طرح کاد ما بود. فک کنم سال های 1367 . زنه باردار بود و اومده بود پیش دکتر هندی، دکتر تجویز نفخ معده کرده بود.
خدا شاهده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین