پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
در حالی که اکثر مناطق کشور از طرح نظام سلامت بهره مند هستند، شهروندان دهلرانی به خاطر نبود پزشک علاوه بر درد بیماری، باید رنج سفر به استان های همجوار را هم متحمل شوند.

شعار سال: با گذشت چهار سال از طرح تحول نظام سلامت، مردم شاهد ارتقاء سطح خدمات و از طرفی کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی شدند که این اقدام یکی از اقدامات مهم در حوزه پزشکی طی سال‌های اخیر بوده است.

اکثر مردم کشور به خصوص بیماران از طرح نظام سلامت بهره‌مند می‌شوند اما شهروندان دهلرانی به خاطر عدم توجه مسئولان استانی و شهرستانی در نبود پزشک متخصص علاوه بر درد بیماری باید رنج سفر به استان‌های هم‌جوار را هم بکشند.

نبود متخصص زنان و زایمان و دکتر سونوگرافی در بیمارستان شهدای دهلران سبب شده که مردم این شهرستان سرگردان برای درمان به استان خوزستان سفر کنند، عدم توجه مسئولان استانی و شهرستانی و نبود پزشک متخصص سبب شد موضوع به تریبون نماز جمعه کشیده شود به طوری امام جمعه شهرستان دهلران گفت:چرا به خاطر نبود پزشک زنان، زن باردار دهلرانی ساعت چهار صبحدر بیمارستان دزفول پرسه بزند که ببیند می‌تواند بچه خود را سالم به دنیا بیاورد یا خیر؟مسئولان استان نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی بیان داشت: ا گر پزشک متخصص به مرخصی می‌رود، باید برای او جایگزینی وجود داشته باشد تا خانواده‌های ما دغدغه نداشته باشند.

نبود پزشک زنان و زایمان و متخصص سونوگرافی در دهلران

یکی از شهروندان دهلرانی گفت: خواهر بنده به خاطر نبود متخصص سونوگرافی در بیمارستان شهدای دهلران، چند روز سرگردان درمان خود در استان خوزستان شد.

متأسفانه مردم شهرستان دهلران از خدمات این طرح بی‌بهره هستند چراکه نبود پزشک متخصص در بیمارستان سبب شده بیشتر مردم برای درمان به استان خوزستان مراجعه کنندمهدی فتحی بیان داشت: امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور شاهد کاهش هزینه درمان بیماران هستیم که این خود خدمت بسیار بزرگی است ولی متأسفانه مردم شهرستان دهلران از خدمات این طرح بی‌بهره هستند چراکه نبود پزشک متخصص در بیمارستان سبب شده بیشتر مردم برای درمان به استان خوزستان مراجعه کنند.

این شهروند اظهار داشت: انتظار است مسئولان برای حل مشکل پزشک بیمارستان چاره‌اندیشی کنند تا بیماران سرگردان درمان در استان خوزستان نباشند.

شهروند دیگری بیان داشت: نبود متخصص زنان و زایمان و دکتر سونوگرافی در بیمارستان شهدا باعث شد که همسرم را به استان خوزستان ببرم.

هادی مرادی ربیان داشت: با توجه به اینکه همسرم باردار است چند شب پیش به خاطر درد شدید که داشت و به خاطر نبود پزشک متخصص در دهلران مجبور شدم برای پیگیری وضعیت درمانبه استان خوزستانمراجعه کنم.

این شهروند تصریح کرد: مسئولان باید برای حل مشکل پزشک و اسقرار در بیمارستان شهدا چاره‌اندیشی کنند، تا کی باید مردم ما برای درمان به استان خوزستان سفر کنند.

نبود پزشک متخصصدر بیمارستان شهدای دهلرانپذیرفتنی نیست

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود پزشک متخصصدر بیمارستان شهدای دهلرانپذیرفتنی نیست و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید برای حل مشکل اقدام کنند.

شادمهر کاظم‌زاده اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت مردم نباید دغدغه درمان بیماران خود داشته باشند قصور و کوتاهی مسئولان در استان پذیرفتنی نیست.

وی بیان داشت: با توجه به سفر وزیر بهداشت به استاندر سال گذشته و بررسی مشکلات حوزه درمان و نیروی انسانی، نباید در این راستا بی‌توجهی صورت گیرد و در صورت عدم بررسی مشکلات حوزه درمان بدون شک موضوع را از طریق مجلس پیگیری می کنم و وزیر را برای پاسخ‌گویی به صحن علنی مجلس خواهمکشید.

کاظم‌زاده افزود: با توجه به بعد مسافت شهرستان‌های حوزه جنوبی با مرکز استان استقرار پزشک متخصص از نیازهای اساسی مردم است و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید در این راستا تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا مردم دغدغه درمان بیماران خود نداشته باشند.

علت نبود پزشک متخصص زنان و زایمان در دهلران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: متخصص زنان و زایمان بیمارستان شهدای دهلران به خاطر مشکلات شخصی با بیمارستان شهدا همکاری نکرده است.

علی دل پیشه اظهار داشت: با توجه به کمبود پزشک در تلاش هستیم که کادر تخصصی بیمارستان شهد دهلران را تکمیل کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت در تلاش هستیم که مشکل متخصص زنان و زایمان و سونوگرافی حل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 9 خرداد 96، کدمطلب:3992090،www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین