پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
انتظار می رود این طرح تا حصول نتیجه کامل تداوم یافته ودر گیر ودار مشکلات روزمره وامورات اداری به دست فراموشی سپرده نشده وبه سرنوشت دیگر طرحهای احساساتی وزودگذر دچار نشود.
شعارسال: سالهاست از تاخت وتاز پشه ناقل بیماری پوستی سالک در مناطق گرمسیری استان می گذرد،این بیماری در شهرستانهای مهران وملکشاهی تبعات بهداشتی و اجتماعی زیادی بر جای گذاشته و زندگی توام با دلهره ای را برای مردمان این مناطق به ارمغان آورده است.

اگر چه در طول سالهای اخیر عمده فعالیتهای صورت گرفته برای مقابله با این بیماری پوستی خطرناک ،صرفا در شناسایی چرایی وعلل رشد ونموی عامل این بیماری در مناطق یاد شده خلاصه شده بود ،اما با تشدید این بیماری وافزایش اعتراضات و حساسیتهای مردم شهرستان مهران خصوصا در فضای مجازی ،فعالیتها هم برای مقابله جدی با این بیماری تشدید یافته است.

دراولین واکنشهای رسمی در خصوص مقابله با این بیماری ،رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ،در بهمن ماه سالجاری ودر نشست خبری با اصحاب رسانه از تولید واکسن پیشگیری از سالک توسط یکی از دانشگاهها ومراکز تحقیقاتی کشور وهمچنین اجرای آزمایشی طرح واکسیناسیون سالک در شهرستان مهران خبر داده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام دراین نشست گفت: قطعابا اجرای این طرح ، یک جهش علمی جهانی در ساخت واکسن سالک به وقوع می پیوندد ودر آینده نزدیک با استفاده از این واکسن ،ریشه های بیماری سالک در کشور واستان خشکانیده می شود.

اما گویااین روزها موضوع مبارزه با بیماری سالک در شهرستان مهران از مطالعه وشعار خارج وبه فاز عملیاتی برای کنترل این بیماری وارد شده است ،برنامه ای که در آن مسئولین درمانی وحتی اجرایی شهرستان واستان عزم خود را جزم نموده اند تا با درگیر نمودن تمامی دستگاههای مرتبط، ریشه این بیماری را بخشکانند.

براساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهران امروز در گام اول مبارزه با این بیماری ، عملیات لایروبی ،جمع آوری نخاله ها در نقاط مختلف و منبع کانون سالک با حضور فرماندار،اعضای شورای تامین،رییس شبکه بهداشت و شهردار شروع شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهران درحاشیه اجرای این طرح گفته است:در مراحل بعدی سم پاشی مناطقی که بیماری سالک در آنجا شیوع پیدا کرده شروع خواهد شد.

همچنین به گفته فرماندار مهران ،طرح مبارزه با بیماری سالک از امروز با حضور همه دستگاه های متولی در دستور کار قرار گرفته است.

هرچند اجرای طرح مقابله با بیماری سالک پس از سالها ودر غفلت مسئولین ودستگاههای مرتبط ،زیانهای جبران ناپذیری را به مردم این منطقه تحمیل نموده است ،اما آغاز برنامه هایی برای کنترل ومقابله با سالک ،نوید بخش توجه مسئولین دستگاههای اجرایی وبهداشتی شهرستان به مهمترین دغدغه وخواست مردم شهرستان مهران خواهد بود.انتظار می رود این طرح تا حصول نتیجه کامل تداوم یافته ودر گیر ودار مشکلات روزمره وامورات اداری به دست فراموشی سپرده نشده وبه سرنوشت دیگر طرحهای احساساتی وزودگذر دچار نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک ایلام، تاریخ انتشار: 3 اسفند 1395، کدخبر: ۳ ۳۸۱۸۸۷، www.tabnakilam.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
کوفتی بیماری بدی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین