پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
ملکشاهی از توابع استان ایلام، حدود پنج سالی است که به شهرستان تبدیل شده اما همچنان با مشکلات عمیقی مواجه است و نبود امکانات اولیه در این شهرستان نیز کاملا مشهود است .
شعارسال: شهر ملکشاهی تا همین پنج سال پیش جزو شهرستان مهران بود، اما در سال 1387 بعد از تصویب دولت به شهرستان ارتقا یافت و الان بعد از شهرستان شدن هنوز با مشکلات عمیقی مواجه است.

این شهرستان به دلیل مشکلات زیرساختی و اولیه در محرومیت به سر می برد و هم اکنون بعداز پنج سال هنوز ادارات در شهرستان به طور کامل مستقر نشده اند و این شهر هنوز بوی شهرستان هم نگرفته است.

شهرستان شدن ملکشاهی فقط اسمی است و این شهرستان از امکانات لازم یک شهرستان متاسفانه برخوردار نشده است.

حجم زیادی از جوانان شهرستان ملکشاهی به دلیل بیکاری به کلان شهرها سفر کرده اند و در این شهرستان کوچک بیش از 50 درصد جوانان تحصیل کرده بیکار هستند.

اوج محرومیت شهرستان ملکشاهی در مسئله بهداشت و درمان نیز پر رنگ می شود چراکه این شهرستان با یک بیمارستان مستهلک به بیماران خدمات ارائه می کند و خبری متخصص و پزشکان متعدد در این شهرستان نیست.

این شهرستان به رغم وجود ظرفیتهای متعدد به خصوص در بخش منابع طبیعی و جنگلی و کشاورزی از معضلات و مشکلات بزرگی مثل نبود واحدهای تولید رنج می برد و به غزم شهرستان شدن هنوز صنعت در این شهرستان شکل نگرفته است.

* شهرستان ملکشاهی در اوج محرومیت است

محمد عباسی از جوانان تحصیل کرده شهرستان به خبرنگار گفت: در حال حاضر این شهرستان از هیچ گوه امکانات و خدماتی در شان مردم شهرستان برخوردار نیست.

وی بیان داشت: در حال حاضر شهرستان ملکشاهی نسبت به پنج سال پیش تفاوت و پیشرفت چشمگیری نداشته است و متاسفانه مسئولان وعده های فراوان خود برای ایجاد ساختار اداری در این شهرستان را فراموش کرده اند.

این جوان اظهار داشت: بیکاری باعث شده بیشتر جوانان این شهرستان به کلانشهرها سفر کنند و همچنین عده ای به سمت معضلات اجتماعی مثل اعتیاد حرکت کنند و همین مسئله باعث مشکلات عمیقی در سطح شهرستان شده است.

وی افزود: بارها مسئولان برای حل مشکل شهرستان ملکشاهی وعده داده اند ولی متاسفانه تاکنون این وعده ها در حد حرف بوده و این شهرستان حتی یک طرح کلان اشتغالزایی هم ندارد.

* قابلیت شهرستان در بخش دامداری و کشاورزی

عبدالرضا حسن پور فرماندار ملکشاهی به خبرنگار مهر گفت: شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان های تازه تاسیس است که در آذر ماه سال 87 از بخش به شهرستان ارتقا یافته است.

حسن پور افزود: تاکنون بیش از دو هزار و 950 خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند و شهرستان ملکشاهی در تمام بخش ها قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی ادامه داد: امسال در دهه مبارک فجر 20 طرح و پروژه در شهرستان ملکشاهی افتتاح یا کلنگ زنی شده است و در بهبود شهرستان تحول ایجاد خواهد کرد.

این مسئول اظهار داشت: شهرستان قابلیت قابل قبولی در بحث کشاورزی و دامداری دارد و چندین پمپاژ آب برای توسعه باغات شهرستان افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان ملکشاهی هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که مقام های اول تا سوم کشوری را در مسابقات ورزشی به دست آوردنده اند.

حسن پور ادامه داد: قوی ترین مردان در رشته پاورلیفتینگ در شهرستان ملکشاهی هستند و در دهه فجر دو سالن ورزشی با اعتبار 700 میلیون تومان کلنگ زنی می شود.

وی تصریح کرد: افتتاح چمن مصنوعی که یکی از مطالبات مردم ملکشاهی است قرار بود که در دهه مبارک فجر افتتاح شود که به خاطر بارندگی ها کار آن به تاخیر افتاد.

* ادارات در سطح شهرستان هنوز تکمیل نشده اند

حسن پور اضافه کرد: به زغم اینکه شهرستان ملکشاهی در سال 87 از بخش به شهرستان ارتقاء یافت هنوز ادارات از نظر چارت سازمانی تکمیل نشده اند و اداره ارشاد اسلامی و تامین اجتماعی با 10 هزار و 800 نفر جمعیت در سطح شهرستان وجود دارد اما اداره تعزیزات و تعاون روستایی و دو بانک توسعه ور فاه مکاتبات لازم برای آنها انجام گرفته است اما هنوز مستقر نشده اند.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان ملکشاهی 386 شهید، هزار جانباز و 12 آزاده و بیش از 5 هزار و 200 رزمنده دارد.

حسن پور ادامه داد: 9 مسجد و 38 حسینیه در شهرستان وجود دارد و 73 فضای آموزشی در رشته های مختلف در شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: یک دانشگاه پیام نور در سطح شهرستان وجود دارد و با حضور استاندار ساختمان پیام نور با یک میلیارد و 70 میلیون تومان کلنگ زنی شده است.

وی عنوان کرد:در این شهرستان 154 هزار هکتار جنگل و مرتع وجود دارد.

وی ادامه داد: 114 واحد صنعتی، نیمه صنعتی در پرورش دام و در بحث پرواربندی گاو شیری و مرغداری در شهرستان وجود دارد و تولید مرغ به یک میلیون قطعه رسیده است.

حسن پور اضافه کرد: 24 هزار هکتار زمین کشاورزی دارند و 800 هکتار باغ دارد و انجام مهار آب سطحی و فصلی کمک های قابل قبولی در ارتقاءکشاورزی و دامداری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: چهار مرکز درمانی و 11 خانه بهداشت در سطح شهرستان وجود دارد و مرکز درمانی گنبد پیرمحمد هم دردهه فجر هم افتتاح شده است.

با توجه وجود ظرفیتهای خوبی در که در سطح شهرستان ملکشاهی وجود دارد امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر امکانات لازم در این شهرستان مستقر کنند.

بدون شک سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی در شهرستان باعث اشتغال و توسعه شهرستان می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: شنبه 19 بهمن 1392، کدخبر: 2231403 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
ما فقط اسمم شهرمان شهرستان شد. روستایی هستیم به وسعت یک شهرستان با کلیه کم مهری ها و کمبودها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین