پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
معاون استاندار ایلام گفت: بخش خصوصی در ایجاد پارکینگ در مهران وارد عمل شده است.
شعارسال: شاپور پولادی اظهار داشت: امسال با بررسی‌ها و پیگیری‌های متعددی که در خصوص مرز چیلات صورت گرفته همچنین یک ماه قبل از اربعین جلسات مختلفی با حضور استاندار ایلام و سایر مسؤولان در این راستا انجام شد تا این مرز بازگشایی شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: آن مواردی که در دولت جمهوری اسلامی نیاز بود، انجام گرفت یعنی موافقتنامه دولت و تصویب هیات دولت را در مرز چیلات داشتیم اما نیاز است که مورد موافقت دولت عراق قرار گیرد که تا این لحظه در بحث اربعین موافقت نشده است و ایرادی که آنها داشتند این بود که زیرساخت‌های عراق در آن سوی مرز چیلات آماده نیست و در واقع زیرساختی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما در مرز چیلات اقداماتی از حیث ایجاد زیرساختی صورت گرفته و حتی در این مدت حدود 6 کیلومتر از مسیر محور را از 18 کیلومتر آن آسفالت شده و برق و آب آن نیز تامین شده است، همچنین سیستم مخابراتی در آنجا تامین شده و مشکلی که در این خصوص بود این است که کشور عراق آماده این اقدام نبود.

وی افزود: در طول دو روز گذشته طی نامه‌ای که از دولت عراق دریافت کردیم با این قضیه موافقت ذهنی داشتند که ما آماده هستیم که این کار صورت گیرد، ان‌شاءالله در برنامه کاری این کار قطعا صورت خواهد گرفت و احتمال این که امسال راه‌اندازی شود نیست.

این مسؤول اضافه کرد: حتی به عنوان آخرین پیشنهادی که استاندار و مسؤولان استان ایلام به صورت کلی از طریق دولت پیگیری داشتند این بود که این را به عنوان یک مرز حالت پدافند غیرعامل در سال جاری پیش‌بینی کنیم یعنی اگر حادثه‌ای در مهران پیش آید که امکان تردد نبود حداقل از این مرز چیلات بتوانیم تردد زائرین در برگشت و ورود را داشته باشیم که کشور عراق موافق این موضوع تا این لحظه نبوده اما از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان استان هم زیرساخت‌ها و هم اعلام آمادگی شده که ان‌شاءالله هر زمانی که دولت عراق اعلام آمادگی کنند این شرایط هم در چیلات مهیا شود.

پولادی تصریح کرد: در سال‌های اخیر که بحث اربعین بوده مردم ایلام با تمام وجود در خدمت زوار بودند اما در شهرهای زیارتی موضوع اقتصاد زیارت مطرح بوده و دولت قصد ندارد تا آخر و از صفر تا 100 بحث تردد زائرین را برعهده گیرد و این در کل منطقی هم نیست در بحث تردد زائرین عتبات عالیات بحث اقتصاد و معیشت مردم استان ایلام و به خصوص مردم مهران به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مردم استان ایلام مردم شیعه و 100 درصد عاشق اباعبدلله و عاشق میزبان اباعبدلله هستند و یکی از افتخارات آنها میزبانی از زائرین اباعبدلله (ع) است، امسال در بحث شهر مهران از چهار ماه قبل فراخوان به مردم داده که هر کسی که ظرفیت در اختیار خود دارد که بتواند پارکینگ ایجاد کند در بخش خصوصی ایجاد کند از آن ظرفیت استفاده خواهد شد و اکنون بیش از 250 هکتار پارکینگ بخش خصوصی در مهران ظرف این چند مدت و خصوصا در طی چند روز گذشته ایجاد شده یعنی این 250 هزار هکتار بیش از 80 هزار وسیله نقلیه استقرار پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بابت ایجاد امنیت و بیمه وسایل نقلیه و خدماتی که در بحث ایجاد پارکینگ انجام گرفته تعرفه تعیین شده که از زائرینی که وسایل نقلیه شخصی خود را در آن مکان پارک می‌کنند هزینه پارکینگ را هم اخذ کنیم.

این مسؤول اضافه کرد: اولویت اول ما در این بخش با مردم است یعنی اگر ظرفیت‌های در بخش پارکینگ توسط مردم در مهران ایجاد شود به هیچ عنوان ما ورود نخواهیم کرد اما اگر این نیاز نتواند توسط مردم تامین شود ما به عنوان تعهد و وظیفه مجبور هستیم که پارکینگ را تامین کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: پیش‌بینی ما این است که 120 تا 150 هزار وسیله نقلیه امسال در مهران پارک خواهد شد مابقی 70 هزار وسیله نقلیه را ما باید تامین می‌کردیم و این کار هم صورت گرفت پارکینگ اربعین که سال گذشته حدود 45 هکتار مساحت آن بود امسال به 80 هکتار توسعه داده و بیش از 4 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به ایجاد پارکینگ‌های بخش خصوصی گفت: در جلسات ستاد اربعین که با حضور دکتر ذوالفقاری به عنوان رئیس ستاد اربعین کل کشور و مروارید استاندار ایلام در مهران برپا شد، بیان شد تا ظرفیت بخش خصوصی تکمیل شود بعد به سمت ظرفیت‌های که توسط شهرداری مهران ایجاد شده است، برویم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: سه شنبه 25 آبان 1395، کدخبر: 13950825000085، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین