پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۴۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
معاون اول رئیس جمهور مصوبه تعیین کالا‌های اساسی و داروی مشمول واردات با ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ را به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرد. برخی از تحلیل گران از قراردادن شکر تصفیه شده در لیست کالا‌های دریافت ارز ترجیحی، همچنین عدم قرار گرفتن تجهیزات دندانپزشکی در این لیست، انتقاد کرده اند. نکته جالب توجه اینکه، بیشترین ارزبری مربوط به دو وزارتخانه جهادکشاورزی برای نهاده‌های دامی و بهداشت و درمان برای تامین دارو و تجهییزات پزشکی می‌شود.

شعارسال: محمد مخبر تصویبنامه هیأت وزیران در خصوص کالا‌های اساسی و داروی مشمول واردات با ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ را به وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه در بخش دارویی، واردات دارو‌های خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و قطعات تولید آن‌ها (به جز دستگاه‌های مرتبط با زیبایی، پوست، مو و دندانپزشکی)، تجهیزات پزشکی و توانبخشی جانبازان و ایثارگران و شیرخشک رژیمی و رگولار و همچنین ملزومات دارویی محلول چشمی مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شود.

اعلام لیست کالا‌های مشمول واردات با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ + شکر تصفیه شده چرا؟

در بخش کالا‌های اساسی اقلام گوشت تازه یا یخ زده گوساله و گوسفند، گندم، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلزا، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنگ، برنج، روغن خام و پالم، شکر تصفیه شده، «کنجاله‌های سویا، پنبه، آفتابگردان، کلزا و گلرنگ»، «کود‌های سوپرفسفات، کلرورپتاسیم، سولفات پتاسیم، مونوفسفات آمونیوم و فسفات دی آمونیم» و نهایتا مولد‌های دام و طیور و آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌شود.

اعلام لیست کالا‌های مشمول واردات با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ + شکر تصفیه شده چرا؟

اعلام لیست کالا‌های مشمول واردات با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ + شکر تصفیه شده چرا؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 17اردیبهشت1403، کدخبر: 85467595، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین