پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
تفاوت تکثر دوقطبی‌ها در جوامع دیگر با دوجامعه‌ای،‌ در این است که دوقطبی‌ها در ایران، بر‌هم‌افتاده یا متقاطع نیست، بلکه منحنی آنها شبیه به هم است؛ آنکه با الزام حجاب موافق است به احتمال زیاد با تعطیلی شنبه هم مخالف است. تکلیف همه چیز به سرعت روشن می‌شود: یا با مایی یا بر ما. میانه‌ای در میان نیست.

شعارسال: محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران نوشت: در وضعیت دوجامعه‌ای‌شده ایران، امکان شکل‌گیری هیچ وفاقی وجود ندارد و همه چیز به سرعت تبدیل به دوقطبی می‌شود.

اضافه شدن دوقطبی پنج‌شنبه-شنبه به سایر دوقطبی‌های موجود در جامعه ایرانی

دوقطبی پنج‌شنبه-شنبه هم به سایر دوقطبی‌های موجود در جامعه اضافه شد و می‌شود حدس زد که موافقان قبلی و رای‌دهندگان به تدریج، به توجیه و سپس انکار موافقت یا رای خود بپردازند.

تفاوت تکثر دوقطبی‌ها در جوامع دیگر با دوجامعه‌ای، در این است که دوقطبی‌ها در ایران، بر‌هم‌افتاده یا متقاطع نیست، بلکه منحنی آن‌ها شبیه به هم است؛ آنکه با الزام حجاب موافق است به احتمال زیاد با تعطیلی شنبه هم مخالف است. تکلیف همه چیز به سرعت روشن می‌شود: یا با مایی یا بر ما. میانه‌ای در میان نیست. حرکت به سمت توسعه و پیشرفت در این وضعیت، ممکن نیست.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1403، کدخبر:1632147، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین