پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
سال 1390 کلنگ احداث بیمارستان ۳۷۶ تخت‌خوابی ایلام به زمین خورد، اما با وجود گذشت هشت سال، کماکان بیمارستان تکمیل نشده است.

شعار سال: متاسفانه با وجود ضعف‌های بسیار در حوزه‌ بهداشت و درمان، آن‌گونه که باید به این حوزه توجه نمی‌شود و تلاشی از سوی مسوولان برای رفع مشکلات و توسعه حوزه بهداشت و درمان انجام نمی‌شود که عدم تکمیل بیمارستان ملکشاهی، زمین‌گیر شدن کلنگ احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهران و... دلایلی بر این مدعاست.

نبود بیمارستان در برخی شهرستان‌ها

مژگان فهیمی کارشناس بهداشت گفت: با توجه به اینکه تمام افراد جامعه با حوزه بهداشت و درمان سروکار دارند، این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: حوزه بهداشت و درمان به‌طور مستقیم با سلامتی جامعه در ارتباط است و هرگونه کاستی و خلل در آن می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را برای مردم به دنبال داشته باشد و ضروری است مسؤولان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

این کارشناس حوزه بهداشت ادامه داد: متاسفانه برخی از شهرستان‌های ایلام بیمارستان ندارند و بیماران شهرستانی اکثرا به مرکز استان منتقل می‌شوند و این امر لزوم افزایش مراکز درمانی در سطح استان را دوچندان می‌کند.

فهیمی ادامه داد: هشت سال است که مردم منتظر تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تخت‌خوابی ایلام هستند اما این امر همچنان محقق نشده و ضروری است مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسوولان ارشد استان این مهم را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی می‌گویند: تاکنون ۷۵ میلیارد تومان برای این پروژه درمانی هزینه شده است و ۸۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است و در صورت تامین اعتبار تا آخر سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مسوولان «اقدامات مثبتی در زمینه بهداشت و درمان در استان ایلام انجام شده است» اما این اقدامات برای مردم مشهود نیست و همچنان درصد بالایی از مردم استان برای درمان به خارج از استان مراجعه می‌کنند و مشکلات این حوزه بر کسی پوشیده نیست.

علاوه بر این، نبود پزشک فوق تخصص در استان نیز به یک مشکل جدی پیش روی بیماران تبدیل شده که نیاز است مسوولان در این باره نیز چاره‌اندیشی کنند تا بیماران علاوه بر دغدغه درمان بیماری، دغدغه هزینه‌های رفت و آمد را که فشار مالی زیادی به برخی بیماران وارد می‌کند، نداشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 تیر 98، کد مطلب: 13980423000665: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین