پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
شهرستان ایلام با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد در بخش نفت، گاز، کشاورزی و ... در مسیر توسعه قرار گرفته و ادامه این روند نیازمند اعتبارات و توجه مسئولان است.

شعارسال: توسعه در هر کشوری مولفه های زیادی را دارد که باید این مولفه ها با همدیگر هماهنگ و همراه شوند که پیشرفت به وجود آید.

توسعه و پیشرفت در همه جای جهان در یک زمان و مکان اتفاق نمی افتد، در طول زمان ها و بخش های مختلفی صورت می گیرد که برای رسیدن به این امر نیازمند به تدوین راهبردها، تعیین امکانات و قابلیت های منابع و همچنین ارتباط سطوح ملی منطقه ای و بین بخشی بایستی وجود داشته باشد.

یکی از نکات اصلی این امر ارائه تحلیل واقعی و عینی نقاط قوت و ضعف و همچنین چالش ها و تهدیدها است که بایستی احصا شود و همچنین استفاده از برنامه های تدوینی است.

شهرستان ایلام به عنوان مرکز استان اهمیت بسزایی نسبت به دیگر شهرستان ها که هر کدام در جای خود مهم هستند، دارد، اما شهرستان ایلام نماد و پیشانی استان است که اگر شهرستانی در خور شان ایلام و ایلامی باشد قطعا می تواند به عنوان موتور محرکه پیشرفت و توسعه دیگر شهرستان ها به شمار رود.

عدم تزریق اعتبارات به استان

معروف بسطامی فرماندار ایلام در این زمینه اظهار داشت: ایلام به عنوان یکی از استان های سرشار از منابع، دارای موقعیتی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: این استان از لحاظ موقعیتی و منابع و ذخائر خدادادی از وضعیت بسیار ممتازی برخوردار است و در سنوات اخیر و امسال روند رو به رشدی در بحث مسائل توسعه ای در استان به خصوص مرکز استان داشتیم.

وی افزود: وجود ذخایر نفت و گاز، پتروشیمی، معادن، سنگ های قیمتی و رودخانه های مرزی، آب های سطحی، وجود مرز مشترک با کشور عراق و وجود منابع طبیعی سرشار و همچنین شهرک های صنعتی و سدهای عظیم آبی چشم اندازهایی روشن برای استان و شهرستان ارزیابی می شود.

بسطامی اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی، اعتبارات بسیار خوبی به پروژه های استان تخصیص پیدا کرده است، فقط یک مشکل وجود دارد آن هم اینکه به دلیل عدم تزریق اعتبارات به استان هنوز نتوانسته ایم از آن سقف اعتبارات برای توسعه و زیرساخت ها استفاده کنیم.

کاهش ۱۲ درصدی اعتبارات شهرستان ایلام

وی بیان داشت: بیشترین تخصیص اعتبارات شهرستان ایلام را در سال ۹۳ داشتیم، سفر ریاست جمهوری به این استان و اعتبارات تقریبا ۱۰۰ درصد به پروژه های استان اختصاص پیدا کرد که این خود بخشی از توجه دولت به بحث اعتبارات ملی بود.

فرماندار ایلام تصریح کرد: سهم استان ایلام از اعتبارات تملک دارایی ها نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: شهرستان ایلام به تبع ۱۲ درصد نیز کاهش اعتبارات داشته، تناسب اعتباری شهرستان ایلام نسبت به سال گذشته در حد میانگین است یعنی سال گذشته همان اعتبار را داشتیم و امسال همان اعتبار در بحث تملک دارایی بود.

بسطامی افزود:اعتبارات ملی و کلان به پروژه ها اختصاص پیدا کرد که این ها اعتبارات زیرساخت توسعه است و استان و مرکز استان به سمتی پیش می رود که بتوانیم از این اعتبارات و شاخص ها خوب استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از وظایف بسیار مهم و حساس فرماندار به عنوان رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان توزیع اعتبارات و سهم دستگاهها است که در زمانی که توزیع اعتبار در شورای توسعه و برنامه ریزی استان انجام می گیرد، کمیته برنامه ریزی شهرستان باید فعال شود.

فرماندار ایلام تصریح کرد: فرماندار به عنوان رئیس کمیته طرح ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی را بر اساس اولویت ها و نیازها و خواسته های مردم و همچنین با نگاه به این که این طرح ها و پروژه ها چه میزان در پیشرفت و اشتغال و تولید موثر هستند لحاظ کند و نگاه عادلانه ای به توزیع اعتبارات وجود داشته باشد.

بسطامی در ادامه افزود: هر منطقه ای دارای منابع و محدودیت هایی است که به طور یقین ما نیز محدودیت هایی داریم و متناسب با آن اعتبارات و مسئولیت هایی که می گیریم برنامه ریزی می کنیم.

۲۹ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در شهرستان ایلام

وی بیان داشت: برنامه ریزی به این سمت است که اولا خواسته و مطالبه اصلی مردم در بحث پروژه ها چیست و چه پروژه های در اولویت هستند که بتوانند آن خواسته ومطالبه اصلی مردم را برطرف کنند، دغدغه اصلی مسئولین نظام و دولت تدبیر امید بحث اشتغال و معیشت مردم است ما بایستی پروژه هایی را در اولویت قرار دهیم که بتواند در این راستا به اشتغال جوانان کمک کند که در این موضوع دولت تدوین کرده است.

بسطامی تصریح کرد: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی و توسعه روستاها اعتبارات بسیار خوبی به استان تخصیص پیدا کرده است، در حوزه شهرستان ایلام ۲۹ میلیارد اعتبارات اشتغالزایی روستایی وجود دارد که تاکنون ۱۵ میلیارد در قالب ۹۷ طرح مصوب شده و نزدیک به ۱۰۲ طرح در قالب طرح های فراگیر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان برای ۲۲۳ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی بالغ بر یک میلیارد تومان برای اشتغال های کوچک و خانگی تسهیلات پرداخت کرده است که این در راستای سیاست ها و برنامه هایی است که ما بتوانیم به توسعه روستا و شهر توجه به مطالبات و خواسته شهروندان و همچنین قشر جوان داشته باشیم.

افتتاح و کلنگ زنی ۲۸ پروژه

فرماندار ایلام با اشاره به مهمترین برنامه ها و پروژه های ایلام برای هفته دولت اضافه کرد: هفته دولت هفته بسیار مغتنم و فرصت بسیار خوبی است که عملکرد و فعالیت و اقدامات دولت برای مردم تشریح شود.

وی عنوان کرد: برنامه های متنوع و مختلفی برای هفته دولت در مرکز استان در نظر گرفته شده است، یکی از برنامه های بسیار مهم و اساسی افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مهم در حوزه شهرستان است که شامل ۲۸ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۲۸ نفر در بخش آب شرب شهری و روستایی، بهداشت و درمان، عمران و خدمات شهری و روستایی و گازرسانی است.

وی افزود: همچنین ۲۳ پروژه اقتصادی با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۲۳ نفر که مهمترین آنها احداث هتل ۴ ستاره توسط بخش خصوصی است، انجام خواهد شد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 3شهریور 97، کدمطلب: 4383113،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ا.ف75
واقعا اینطور که خبر میرسه تمومی استان ها در مسیر پیشرفت قرار دارن! پس روحانی اونطور ها هم که میگن خراب نکرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین