پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام با داشتن ۹۲ درصد از ذخایر نفت و گاز غرب کشور و اجرای پروژه بزرگ در آستانه تبدیل به یکی از قطب های انرژی کشور قرار گرفته است.

شعارسال: شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام با داشتن ۹۲ درصد از ذخایر نفت و گاز غرب کشور و اجرای پروژه بزرگ در آستانه تبدیل به یکی از قطب های انرژی کشور قرار گرفته است.

 در حال حاضر پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در شهرستان دهلران فعال است و چند پروژه دیگر نیز در دست ساخت قرار گرفته که آینده‌ای روشن را در قطب انرژی غرب کشور قرار داده است.

میدان نفتی چشمه خوش دهلران میدان‌های نفتی مهم استان ایلام و غرب کشور بوده که سال‌های سال است نفت از آن استخراج می‌شود، البته در دهلران میدان‌های دیگری نیز وجود دارد.

اجرای یکی از بزرگترین طرح‌های حوزه نفتی در شهرستان دهلران از توابع استان ایلام با تلاش نیروی کار و متخصص ایرانی فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های گازهای این منطقه را فراهم می‌کند.

به منظور جلوگیری از به هدر رفتن گازهای زائد، سال ۹۵ عملیات اجرایی طرح ان جی ال ۳۱۰۰ دهلران در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار آغاز شده است.

طرح ان. جی. ال ۳۱۰۰ دهلران که قرار است گازهای همراه نفت را در چاه‌های نفتی، با فرآوری به خوراک پتروشیمی تبدیل کند در دهلران در حال اجرا است و طبق کارشناسان برای اجرای این طرح که تا آبان ماه سال ۹۹ قرار است به بهره برداری برسد ۶۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

هدف از اجرای پروژه ان. جی. ال ۳۱۰۰ جلوگیری از هدررفت و سوزاندن گازهای همراه نفت ناشی از چاه‌های نفتی منطقه است، در حال حاضر زیرساخت‌های این طرح مهم در حال اجرا است و پیشرفتی در حدود ۴۰ درصد را داراست، تمام مراحل تولید، طراحی و ساخت این پروژه توسط متخصصین توانمند داخلی صورت پذیرفته است.

اجرای طرح‌های بزرگ حوزه نفت و گاز در دهلران

فرماندار دهلران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت در این شهرستان تولید می‌شود که این میزان ۹۲ درصد کل میزان تولید نفت غرب کشور است.

مجید عسگری افزود: در حال حاضر دو پروژه بزرگ ان جی ال ۳۱۰۰ و پتروشیمی دهلران در حال اجرایی شدن هستند که علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های نفت و گاز شهرستان، باعث اشتغال بسیاری از جوانان شهرستان نیز شده است.

اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه ان جی ال دهلران در حدود ۶۰۰ میلیون دلار است و تا آبان ماه سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید وی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه ان جی ال دهلران در حدود ۶۰۰ میلیون دلار است و تا آبان ماه سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

عسگری عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه، جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه با نفت حوزه نفتی دزفول شمالی و جنوب غرب ایلام و تأمین خوراک مورد نیاز پتروشیمی دهلران و تولید ارزش افزوده، تأمین گاز مورد نیاز برای تزریق به چاه‌های منطقه و افزایش طول عمر آنهاست.

وی گفت: این پروژه افزون بر ارزش اقتصادی خیره‌کننده ناشی از جلوگیری از هدر رفت گازهای همراه که سال‌ها در این منطقه سوزانده می‌شدند، آثار قابل توجهی نیز در صیانت از محیط زیست این منطقه دارد. علاوه بر این، اشتغال‌زایی و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه دهلران را نیز می‌توان از دیگر نتایج انجام این پروژه ملی در غرب کشور دانست.

وی افزود: با اجرای این پروژه برای یک هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

آخرین وضعیت پتروشیمی دهلران

فرماندار دهلران اظهار داشت: منابع موردنیاز پتروشیمی نیز با رایزنی‌های صورت گرفته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برای پتروشیمی دهلران باز با ظرفیت بالا نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی تصویب شده است. الان مراحل ساخت پروژه به خوبی در حال انجام است.

فرماندار دهلران افزود: مجتمع پتروشیمی دهلران محصولات اتیلن، پروپیلن، نفت کوره، هیدروژن و بنزین پیرولیزخام به میزان حدوداً یک میلیون تن در فاز اول تولید می‌کند.

وی ادامه داد: در نظر است برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر محصولاتی چون PP، HDPE، LLDPE برای فاز دوم مطالعه، احداث و در مدار تولید قرار گیرند.

اشتغال نیروهای بومی در اولویت اول پروژه‌های نفت و گاز

نماینده مردم دهلران در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دهلران باوجود ظرفیت‌های مهم ازجمله ذخایر نفت و گاز همیشه با محرومیت دسته و پنجه نرم کرده و همچنان بیکاری به‌رغم جمعیت پایین شهرستان در صدر مشکلات مردم قرار دارد.

شادمهر کاظم زاده ادامه داد: اشتغال یکی از مهمترین مباحث پروژه نفت و گاز در استان ایلام و شهرستان دهلران است.

وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت‌های استان ایلام و شهرستان دهلران، باید اولویت استخدام در پروژه‌های نفت و گاز شهرستان به جوانان بومی داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران دارای جوانان خوش استعداد، متخصص و خبره در حوزه‌های مختلف است و ضروری است به عنوان نیروی بومی در شرکت‌های منطقه بکارگیری شوند، تصریح کرد: ۸۰۰ نیروی بومی در پروژه‌های نفت و گاز دهلران از جمله ان جی ال و پتروشیمی مشغول به کار شده‌اند.

چهار میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز دهلران در حال سرمایه گذاری است که نویدبخش آینده روشن این شهرستان است کاظم زاده با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های بسیار کلانی در شهرستان در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: چهار میلیارد دلار در حوزه نفت و گاز دهلران هم در حال سرمایه گذاری است که نویدبخش آینده روشن این شهرستان است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه دولت و وزارت نفت توجه بسیار خوبی حوزه نفت گاز استان بخصوص شهرستان دهلران داشته است و با اجرایی شدن طرح‌ها در این حوزه باعث رونق اشتغال و اقتصاد منطقه و استان خواهد شد.

ظرفیت‌های بزرگ و نفت و گاز در شهرستان دهلران با اجرای پروژه‌های بزرگ، در آینده‌ای نزدیک این شهرستان را به قطب تولید انرژی کشور تبدیل می‌کند.

با توجه به محرومیت‌های بی شمار استان ایلام و شهرستان دهلران، اشتغالزایی هزاران جوان بیکار از دستاوردهای بزرگ اجرای پروژه‌های نفت و گاز در شهرستان است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار:18 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:4611475 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
نفت و گاز شتاب بگیرن توسعه بدیم اره خیلی خوبه عالیه ولی بهتر اینه که به فکر تحریم ها باشیم الان تا وضعیت اشتغال هم خود به خودی درست بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین