پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
شاید مدیران ارشد دولت به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی در استان بوشهر، مدیران دولتی مرتبط چندان توجهی در زمان بحران به وجود ریزگردها و آلاینده‌ها نمی‌کنند پس نه نیاز به تدبیر است و نه دادن امید.
شعارسال: مهمان همیشگی بوشهری‌ها از روز گذشته آرام آرام وارد این استان شد تا در سایه سکوت و بی‌توجهی مسؤولان این استان بار دیگر نفس مردمان گرم اما محروم استان بوشهر به شماره بیفتد.

هر چند ریزگردها با منبع داخلی و خارجی‌اش رختخوابش سال‌هاست که در استان بوشهر پهن شده اما آمد و رفت این مهمان آشنا دیگر حتی کک مسؤولان استان را نمی‌گزد و از نشست‌های اضطراری و بحران هم برایش کسی تره‌ای خرد نمی‌کند.

اینحا نه استان خوزستان است که در دیوار به دیوار همسایه استان بوشهر به محض این که ریزگردها هجوم می‌آورند، مسؤولین فضایی ایجاد می‌کنند تا دولت برای آنها نشست اضطراری بگیرد و نه استانی مانند تهران که اصولا اگر چند سالی یک بار هم گرد و خاکی شود کمیته‌های بحران برای رفع مشکل ردیف گردند.

اینجا استان بوشهر است که به حق پایتخت انرژی ایران نامیده می‌شود با مردمی سخت‌کوش و تن داده به هزار و یک مصائب از سیل و زلزله تا همین ریزگردها.

مسؤولان دولتی استان بوشهر که سهل است حتی صدایی از نمایندگان همین مردم چهار گوشه استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم به گوش نمی‌رسد. صدا و سیمای مرکز بوشهر که ترجیح می‌دهد رویه سکوت پیشه کند تا ریزگردها بیایند هرچه می‌خواهند بر سر این مردم که در گفتار مسؤولین به عنوان ولی‌نعمت نامیده می‌شوند خاک بریزند و نفس آنها را با ریزگردهایی که به گفته مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست امروز اول اسفندماه از ده برابر مجاز هم عبور کرده به شماره بیاندازند و تهش هم راهی مراکز درمانی کنند.

مشخص نیست که چرا در چنین شرایطی دانش‌آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه، دانشجویان و کارمندان دولت باید در این فضا قرار گیرند. چرا هیچ‌کس به فکر سلامتی سایر اقشار مردم نیست و توزیع ماسک‌های فیلتردار انجام نمی‌شود.

از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش بهداشت و درمان استان بوشهر هم انتظار می‌رود که در چنین مواقعی به نقشی اساسی خود که پیش آگاهی به مردم استان با ارسال پیام‌های سلامتی است عمل کند وگرنه همین ریزگردها سبب وجود هوای ناسالم و تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی، عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های گوارشی به ویژه برای کودکان می‌شوند.

مردم از خود می‌پرسند نقش ستاد بحران استان بوشهر در مقابله با ریزگردها چیست و چرا حتی به هشدارهای سازمان‌های متولی مانند هواشناسی و محیط زیست توجهی نمی‌شود.

اگر در استان بوشهر با پوشش مناسب خبری مدارس و ادارات تعطیل شود حداقل به گوش مسؤولان کشوری هم می‌رسد که در استانی مانند بوشهر ریزگردها چه بر سر زندگی و روزگار مردم مظلوم این استان ایجاد کرده‌اند شاید مسؤولان کشوری نشست‌های کمیته های بحران را برای استان بوشهر کلید زنند.

وقتی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به جای اجرای اصولی وظایف محوله‌اش وارد یک ساختار عملکردی سیاسی شده و به جای حل و رفع معضل ریزگردها، در سفر پاییز امسال به استان بوشهر با این گروه سیاسی و آن گروه سیاسی هم طیف اما درگیر با هم جلسه تشکیل می‌دهد این می‌شود که بوشهر به عنوان یک استان آلوده به ریزگردها در هیچ پازلی از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های مدیران ارشد دولت جایگاهی ندارد.

شاید مدیران ارشد دولت به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی در استان بوشهر، مدیران دولتی مرتبط چندان توجهی در زمان بحران وجود ریزگردها و آلاینده‌ها نمی‌کنند پس نه نیاز به تدبیر است و نه دادن امید.

و نکته آخر که ریزگردهای محترم، کاش حداقل به جای این روزها سرو کله‌تان در وادی انتخابات بیشتر در استان بوشهر نمود پیدا می‌کرد که آن زمان دردانه کاندیداهایی هستی که پا بر شانه‌ات می‌گذاشتند تا از تو موجود خاکی و بی‌ارزش به عنوان یک الترانیو برای جذب آراء مردمی استفاده شود، همان‌طور که در همین استان بوشهر در خرداد سال 92 و اسفند سال 94 به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1395، کدخبر: 13951201000710، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین